יום רביעי, 17 בפברואר 2010

נזיר שאולין



אז נכון שרק אתמול הבטחתי לעצמי להיגמל מהעלאת תחפושות בזו אחר זו, אבל במחשבה שניה אין זמן מתאים יותר לעשות זאת אלא עכשיו לפני החג וממילא מלאי התחפושות יגמר בסוף . כשנתבקשתי להפוך ילד בן 5 לנזיר שאולין, פערתי זוג עיניים ושאלתי אותו: "מהיכן אלוהים אדירים אתה הוגה את הרעיונות שלך, ומי הם בכלל נזירי שאולין??? ואיך זה שאתה בן ה 5 (דאז) יודע כבר דברים שאני לא יודעת, קצת מוקדם לא?"בהתחלה חשבתי שנזירי שאולין הם סוג של צבי נינג'ה, את מתלהבת מהגאון הקטן שמבין כבר מקטנות בגדולים מאומני הרנסאנס ועוד יודע לכנותם בשמות: לאונרדו, מיכאלאנג'לו, רפאל ויסלח לי הרביעי על ששכחתי את שמו, נזכרתי דונטלו... ואז מתבהרת לך התמונה שאל תתלהבי יותר מדי, "הגאון" לא מדבר על חבורת הציירים והפסלים כי עם על חבורת צבים מצוירים ואלימים שהוא ראה בטלויזיה. אבל כשבני הכניס קלטת (כן, כן, קלטת לוידאו, רק שנתיים עברו מאז וכבר זה נשמע כמו פריט פרה היסטורי) והסביר לי שסבא וסבתא הקליטו לו סרט על נזירי שאולין, ולא לא היה מדובר בסרט מצויר לילדים כי עם בסרט רדוד ( מה לעשות נאלצתי לצפות בו) ממש למבוגרים, אבל עם אפקטים וסלטות בלתי הגיוניות באוויר שהרשימו כנראה עד מאד את בני, הבנתי שהפעם הוא רוצה את הדבר האמיתי....אמא ככה אני רוצה להיות לבוש (בסוף הרשומה יש תמונות שצילמתי מהטלויזיה מתוך הסרט ,מכיוון שהן באיכות כל כך ירודה שמתי אותן בסוף, מכיוון שעם התמונות הללו עבדתי להכין את התחפושות אני מעלה אותן על אף כיעורן). אני יוצאת מנקודת הנחה שאם אני לא ידעתי מי הם נזירי שאולין, אז אולי אכתוב מספר מילים עליהם. שורשי הקונג פו נעוצים במנזר בודהיסטי קטן על שיפוליו של הר סונגשאן שבמחוז חנאן - מנזר שאולין. ( נשמע כמו סינית? אהה אבל זה באמת בסין) לבודהיזם הסיני כמו לכל דת היו תקופות טובות יותר ופחות. מקדשים נוסדו, פרחו ואז נבזזו ונשרפו. לאחר שרוחות הזעם שככו, קמו המנזרים מחדש והמשיכו את מעגל חייהם. נזירי השאולין החליטו שבמקום לברוח ולבנות את ביתם בכל פעם מחדש הם פיתחו שיטות לוחמה להגנה עצמית. עם השנים שיטות הלוחמה התמסדו , התרבו ונפוצו ברחבי סין. מנזר שאולין פועל עד היום. ( אלה היו 60 שניות על נזירי שאולין...) אני חייבת לומר שתחפושת נזיר שאולין היתה התחפושת הכי לא מאתגרת והכי משעממת מבחינתי, מכיוון שחוץ מקצת בנעליים שהרשתי לעצמי " להשתולל" במרכאות כפולות ומכופלות,( ועל כך יעידו התמונות) יחי ההבדל בין הנעלים המקוריות לאלו שאני עשיתי, השתדלתי לעשות העתק מדויק של תלבושת מקורית, עם הצבעים המקוריים ואפילו עם בדים דומים. כך שכמעט לא היתה בתחפושת הזו חדוות יצירה.

יכולתי אפילו להקל על עצמי ולקחת חליפת ג'ודו מוכנה, אבל כמובן שלא עשיתי זאת כי למה לעשות את החיים קלים אם אפשר להקשות לא??? מה שהכי משעשע בתחפושת הזו, היא רעמת השיער השופעת של הנזיר בן ה5 לעומת גלוחי הראש המקוריים, במיוחד משעשעת העובדה שכעבור שנה, שסוף סוף בגיל 6 הסכמתי להוריד את השיער הזה מהראש וממש לגלח אותו עד בלי הכר ( עד רמה שסבא שלו עבר לידו ולא שם לב שזה נכדו, ולא הסבא לא סנילי, פשוט הנכד היה בלתי מזוהה בעליל), אוהו אז הוא החליט שהוא מתחפש לנסיך כספיאן והוא מגדל שיער, ואני צחקתי ואמרתי לו : לא יותר הגיוני היה לעשות החלפות בתחפושות (אבל ככה זה תמיד רוצים את מה שאין, כשיש שיער ארוך רוצים אותו מגולח כמו נזיר שאולין, וכשיש שיער מגולח רוצים שיער ארוך כמו כספיאן. בכל מקרה בפועל השיער של הנזיר שאולין היה נראה כמו של כספיאן ואילו שנה אחרי זה השיער של הנסיך כספיאן היה נראה כמו של נזיר שאולין ( שלא גילח את הראש חודשיים).

והנה כמה תמונות של הנזיר.....

והנזירה.... בפורים אחד, במשפחה אחת.... שני נזירים בעת ובעונה אחת..... כל אחד ותפילתו....


ושלא תחשבו שרק הנזירים האמיתיים מסתובבים באוויר, גם נזירי שאולין עם רעמת שיער עושים זאת, אולי הרעמה מכבידה קצת על גובה הקפיצה....


ועוד מבט על הנעליים, שהיו בעיניי הפריט הכי נחמד בתלבושת....



וכפי שהבטחתי מבט אל הנעליים המקוריות להראות כמה " השתוללתי " בעיצוב מחדש של הנעלים.


ועוד תמונה חדה ומשובחת שיכולה לזכות בפרס הצלם המצטיין שמראה כיצד נראים נזירי השאולין המקוריים. אכן התחפושת היתה בסופו של דבר מאד נאמנה למקור, כל כך נאמנה , עד כי איך נאמר היתה קצת משעממת.
אבל העיקר שהנזיר הקטן היה מבסוט, החליפת נזירים הקנתה לו כוחות על שאיפשרו לו להילחם בקבוצת שודדי ים שהיו בגן ללא מורא, אחד מול רבים.



6 תגובות:

  1. התחפושות שלך בין היפות שראיתי, מושקעות עד הפרט האחרון!! איזה כייף לילד שאפשר להגשים לו פנטזיה :-)

    השבמחק
  2. מדהימה אחת!
    איזה יופי של תחפושת ומאוד מאוד דומה למקור.
    (לא שיש לי מושג מה זה נזיר שאולין..)
    כל הפרטים מושלמים!
    כל הכבוד!!

    ננה_בננה

    השבמחק
  3. וואו, מדהים, מתים אצלנו בבית על נזירי שאולין (ועל אומנויות לחימה...), ויצא נהדר

    השבמחק
  4. נורא דומה תאמין לי אני יודע אני נזיר

    השבמחק
  5. איך קוראים לסרט?

    השבמחק
  6. לא זוכרת אולי נזירי שאולין...איך הגעת פתאם לכאן???

    השבמחק