יום רביעי, 3 במרץ 2010

קיפודה

השנה מזג האוויר הסוער ביחד עם פורים התאגדו להם יחד והחזירו אלינו את כל המיתוסים על החג שהתפוגגו בשנים האחרונות עם התחממות כדור הארץ. כן כן, פורים כזה גשום כבר לא זכור הרבה מאד זמן. אז נכון שאנחנו גדלנו על המיתוס שבפורים תמיד גשום אבל עם השנים המיתוס הופרך, ואני דוקא זוכרת שנים שבהן הילדים התאדו בתחפושות הפליז שלהם ולא להיפך. אבל השנה הגשם חזר ובגדול ועימו הסערה...
וזה יכול היה ממש לבאס אותי למעט שתי עובדות חשובות: האחת, הבלוג, לפחות יש תיעוד לתחפושות, השניה, 3 ימים לפני החג אמא שלי מתקשרת ואומרת לי קראתי בעיתון ידיעות שיש תחרות תחפושות, מה אכפת לך תשלחי, בכל יום זוכה תחפושת. אז אמרתי לעצמי באמת מה אכפת לי ( ועצם השליחה היא כבר התקדמות רצינית בשבילי) עם כל ההשקעה המרובה ( עם ההנאה הצרופה ממנה). אנסה.... אפילו מייל כבר למדתי לשלוח בחודשיים האחרונים ( וזו לא בדיחה). בכדי לא ליצור חלילה תחרות סמויה , החלטתי שבכל יום אשלח רק תחפושת אחת, שלא יתחרו ביניהם על הזכיה היומית.
הראשון שהיגיע הביתה מבית ספר היה המינוטאור , התלהב מהרעיון ( יותר נכון מהפרס, מצלמת וידאו, שתתאים לו בול לצילומי הביומים שלו...מלשון במאי), מיד לבש את התחפושת ודיגמן לי ( התמונות נראו ברשומה הקודמת), כעבור זמן מה הגיעה ה...קיפודה ( כבר ניחשתם לפי התמונה), ויצאה אף היא לסט של צילומים. באשר לתחפושת הזו....כשהבקשה היתה קיפוד אני חייבת לומר שמאד מאד שמחתי ,( אני מאד אוהבת תחפושות של חיות בכלל וקיפודים זו חיה מאד מאד מתוקה בעיני מן הכלאה של עכבר וקיסמי שיניים) מיד ראיתי בעיני רוחי איך הוא יראה עם הקוצים על הגב, ידעתי גם ידעתי שהתפירה של הקוצים היא עילה להביאני לאישפוז כפוי, אבל לאחר שניסיתי לפשט את העניין בדרכים אחרות, פחות מעייפות, אבל לא מספקות מבחינתי מבחינת התוצאה, חזרתי לרעיון המקורי של תפירת קונוסים מלבד ועוד קונוסים ועוד... ועוד... 50 במספר, כל אחד וההנאות שלו בחיים.
ברחתי קצת הצידה ואני חוזרת לעניני תיעוד התחפושות.... כשהגיעה לובשת התחפושת השלישית.... השעה היתה כבר די מאוחרת, התאורה מבאסת והצילומים שיצאו מבחינתי עוד לא מספקים ונראה לי שנעשה שנה..
בגלל שהתיעוד היה 3 ימים לפני החג ( פעם ראשונה שאני נוהגת כך ולא מצלמת רק ביום ההתחפשות) כשעוד זרחה השמש, פחות התבאסתי כשפקחתי את עיני בבוקרו של יום שישי ליום סגרירי, אפור, גשום, עם ברקים ורעמים שעשו שמות לבני משפחתינו בבית ( כנראה שמפגש בין ברק למחשב הוא לא מוצלח ביותר, אחריהם כבר שמעתי על מחשב שהלך בדיוק באותו היום באותה הדרך). חמושים במטריות, ושקיות ניילון של הסופר להגן על הרגליים של המינוטואר, בכל זאת עם כמויות הגשם שירד, מדובר בגרביים שלא רצינו למדוד את כושר הספיגה שלהן, הלכנו או יותר נכון כמעט עפנו ברוח לבית ספר.
מזל שהיתה הפוגה קלה בגשם והילדים יכלו להוציא את האף שלהם מהכיתות לשעה קלה.
כל חגיגות הפורים נדחו בשבוע ולכשיחגגו אותן אני בספק אם התחפושות עוד יילבשו שהרי פורים כבר מאחורינו לא? אבל באמת שהשנה זו השנה הראשונה שצורת החשיבה שלי השתנתה ( אולי סוף סוף התבגרתי או אולי התפקחתי...) יצרנו, נהנינו, צילמנו, קצת הסתובבנו בגשם ועכשו צריך לפנות מקום בארון לעוד תחפושות, איך לעזאזל מכניסים את הקוצים???



תמונה יפה שמזכירה לי מזווית זו את פסל החירות. (זו שמלטה)


חזרה לתחרות התחפושות.... יומיים לאחת שליחת אחרונת התחפושת התבשרתי מהעיתון כי הם עומדים לפרסם את תמונת הקיפודה....כמובן שהיתה שמחה גדולה בבית בקרב הקיפודה ואחותה, ואם לומר את האמת בקרב המינוטאור פחות, אבל אלו החיים, ולא אנחנו בחרנו איזו תחפושת תתפרסם אם בכלל.
ובבוקרו של חופש פורים בעוד אנו מנצלים את החופש לתפוס עוד שעה קלה של נפ...במיטה, קיבלנו sms ב7:30 בבוקר, זו הבת שלכם שמופיעה בעיתון? ואחריו עוד אחד עם תגובה מפרגנת וזה היה האות, שהגיעה השעה לצאת מהמיטה וללכת לקנות את העיתון.
זו אחת התמונות שנשלחו לעיתון (זו גם פורסמה), השניה שנשלחה היא זו מראשית הפוסט.

ולפני שאני מראה את העיתון, שתי תמונות על ההכנה של התחפושת, ערימת המשולשים מהלבד, מחכה שאהפוך אותם לקונוסים ככה הם נראו שעוד היתה עבודה רבה רבה לפניי.


פטנט שאבא שלי המציא תוך כדי כיצד להפוך את הקונוס ביתר קלות... תפרתי חוט רקמה לקודקוד המשולש ( עם קשר אחד) אחר כך קיפלתי את המשולש לשניים ותפרתי את הקונוס ואז.... משכתי בחוט והפכתי בקלילות את הקונוס כולל השפיץ שיצא במהירות ובשלמות החוצה. אז אם למישהו בחיים יהיה משעמם ויבוא לו לתפור קונוסים... אז הנה השיטה.


מבט אל הקוצים התפורים, מגיע להם כבוד אחרי שכל כך הרבה עמלתי עליהם....


ומבט על הקוצים של הכובע עם סיפור קצר עם מוסר השכל בסופו...אחרי שתפרתי את כל הקונוסים במכונה אחד אחד , ממרכז הבגד לשוליים, ומי שמבין בזה מבין כמה זה מסובך כי השמלה כבר היתה תפורה, אבל מי שמכיר אותי מבין כמה זה אופייני...
בא החצי הנשי מצמד החמד לעזרה בהכנת הראש והאף של הקיפוד וזרקה פצצה לאוויר, בואי נדביק את הקוצים לכובע עם דבק חם. מה.... אני התחלחלתי לרגע... את רצינית, קראתי בתדהמה ובעתה. כן, כן היא אמרה, והיא וביתי הוסיפו תעצמי את העיניים שלא תראי. ו.... למרבה הפלא הסכמתי. והפלא ופלא ההדבקה יצאה כל כך נקיה, הקונוסים יצאו יותר עגולים, נקיים ומושלמים , עד כי בסוף אמרתי...חבל שלא הדבקתי את כל התחפושת. אבל מה לעשות עם הנסיון לומדים, ועל חלב שנשפך לא בוכים ואז מה אם לקח לי יום שלם לתפור? את הקוצים?
אז חדי העין יכולים לראות את ההבדל בין תפירה והדבקה.

ועוד תמונה של הצמד...( לא לא צמד החמד הגדול, צמד חמד אחר...)


והנה התיעוד בעיתון ואמנם במצלמת וידאו זכה האיש לגו שבמרכז, תחפושת מגניבה אבל בני התמרמר היכן הילד בתוך התחפושת, איך יודעים שזה אמיתי??? למה לא צילמו אותו מקדימה ? והנה התחפושת שלנו שקיבלה מקום של כבוד ומבחינתינו זה מספיק. במילא כבר זכיתי בשבוע שעבר בשני ספלים לא? וגם להופיע בעיתון זה כבר זכות לא? וזה הזמן למסור לגברת קיפודים שזו בעצם ההפתעה השניה שאמרתי לך, שהרעיון שלה ( דהיינו בחירת התחפושת) נהגה הרבה לפני פתיחתו של הבלוג שלי והרבה לפני שהיכרתי את הבלוג קיפודים אבל עדיין צירוף המקרים נחמד לדעתי.






13 תגובות:

  1. בזמן שכתבת לי תגובה - בדיוק ראיתי את הפוסט המדהים הזה - והתחבטתי לי מה לכתוב כי-
    תשמעי - אני פשוט המומה מהתחפושת הזאת - זו יצירת מופת, מקורית, מורכבת טכנית, עם כל כך הרבה הומור, וכל כך מושקעת ומושלמת שממש נתקעתי בלי מילים...!
    מעבר להתרגשות האישית שלי מהדמות הקיפודית - אחחחח קיפודים בכל קונסטלציה גורמים לחיוך רחב! וגם על כך שאת כזאת מתוקה ומפרגנת :-) וכל השאר -אני אכתוב לך במייל... :-)

    השבמחק
  2. וואו, את מוכשרת בטירוף (אם דגש שווה על מוכשרת ועל טירוף :-) ). התחפושות האלה מדהימות, ומרגש לדעת שהילדים יודעים להעריך את זה וגם לוקחים חלק בהכנה.

    קראתי את הבלוג בשקיקה, ואני בטוחה שיש עוד הרבה מה לצפות. יש לי רק בקשה קטנה, את יכולה להוסיף לבלוג שלך את האופציה של שליחת אי מייל עם פרסום רשומה חדשה? אני לא ממש מסתדרת עם האופציות האחרות.

    השבמחק
  3. אופס, אם= עם.

    השבמחק
  4. התחפושת מדהימה באמת
    ואכן קיבלתם מקום של כבוד ובצדק בעיתון
    זה פשוט מדהים בעיני שישבת ותפרת כזו תחפושת
    ואני אכולת קנאה (חיובית ומלאת השראה) נוכח הכשרון שלך.

    השבמחק
  5. את אלופה!!!!!
    התחפושת הזו כל כך מיוחדת וכל כך מושלמת - אין לי מלים!!!

    השבמחק
  6. תשמעי את באמת זן נדיר! איך את לוקחת רעיון של ילד והופכת אותו למציאות ובצורה הכי מושלמת שיכולה להיות, שאפו! שמחתי שיצא לנו להיפגש ביום ראשון :-)

    השבמחק
  7. התחפושות שלך מדהימות ומעוררות השראה.....
    ראיתי את העיתון וכבר אז חשבתי שהתחפושת שלך יפיפייה , פשוט מקסים.

    השבמחק
  8. איזה כישרון
    התפחפושות שלך כולן מהממות כולל המינוטאור
    הקיפודה מדהימה
    כל הכבוד!!!

    השבמחק
  9. יו, איזה יופי! אני לא קוראת עיתונים, כך שלא יכולתי לדעת שזה פורסם אם לא הייתי קוראת בבלוג שלך. אני זוכרת שראיתי את התחפושת כבר (יכול להיות שהעלית אותה כבר לפורום אמנות הטקסטיל והליבוד פעם?) ובטוח הייתי מזהה! כל הכובד, זה מהמם, וכ"כ הצחקת אותי עם ההדבקה של הדבק החם. אני למדתי עם הזמן שכל מה שעובד- כשר, העיקר שהמוצר המוגמר נראה מושלם....:-)

    השבמחק
  10. הי, הבן שלי רוצה להתחפש לשמוליק קיפוד, הוא בן 3
    האם אפשר להשאיל את התחפושת? או לקנות ממך? או לחלופין ספרי לי באיזה לבד מדובר ואיפה קונים אותו ואנסה לבד...גם צריכה להכין 2, 3 תותים לתחפושת... בברכה,
    אפרת

    השבמחק
  11. הי אפרת אחרי השקעה שכזו בתחפושת, אחרי תפירה של כל כך הרבה קונוסים מלבד....אני בטח לא נותנת תחפושת כזו, או מוכרת....(אין שום מחיר ששוה את המאמץ להכינה)יש להן (לתחפושות) מקום של כבוד אצלינו בארון. לגבי הלבד, מדובר בלבד רגיל שקניתי בנחלת בנימין, בשני גוונים. הרבה פעמים ניתן לקנות לבד גם בחנויות סידקית. פשוט תסתובבי בנחלה....גם את התותים את יכולה לעשות מלבד. התחפושת עצמה עשויה מבדי פליז שקניתי גם כן בנחלה. לגולדשטיין ברחוב נחלת בנימין יש מלא פליז, וגם בעוד חנויות בנחלה.

    השבמחק
  12. תחפושת מדהימה!! בדיוק מה שאני צריכה. הבן שלי, שהוא בן 5 החליט שהשנה הוא רוצה קיפוד. אני חושבת שאוכל להכין את התחפושת בהשראתך כמובן. לגבי כמויות של הבד לקוצים (קונוסים) איך אני יכולה לדעת כמה מטרים או ס"מ לקנות? יש איזשהו חישוב? אשמח לתשובה בהקדם ושוב כל הכבוד!!

    השבמחק
  13. הי אפשר לקנות את התחפושת קיפוד המושלם הזה ? 0543979704

    השבמחק