יום שישי, 20 באוגוסט 2010

בעית דרך / תנועה

משפחה שוכרת סירת משוטים ברציף הסירות בהייד פארק אשר בלונדון. לרשותה שעה אחת להגיע לצידו השני של האגם (לברווזים שמתחת לגשר) עד שיהיה עליה להחזיר את הסירה.

1. כמה זמן ייקח למשפחה להגיע לברווזים?

2. מצא את המרחק אותו עברה הסירה בשעה.

רמזים

1. דרך = מהירות כפול זמן
2. בסירה יושבות 5 נפשות.
3. בכל פעם יכול רק בן אדם אחד לחתור עם שני המשוטים או לחילופין שני אנשים כאשר כל אחד אוחז במשוט בודד.
4. השעה שעת בינערביים
5. מזג האוויר - נאה אם כי נראו עננים בשמיים.
6. לא הורגשה רוח משמעותית שתשפיע על מהירות הסירה.
7. רק אחד מבין יושבי הסירה יודע לחתור, האחרים אין להם מושג קלוש איך חותרים היושבת החמישית בסירה אוחזת במצלמה ולוחצת על הכפתור ללא הרף,(התאורה היתה מדהימה כמו גם הנוף) מסרבת להוריד מידה את המצלמה ורק נותנת הוראות "אני רוצה להגיע לברווזים שמתחת לגשר" .
הערה: חלק מיושבי הסירה היו חלוקים בדעתם איזו סירה לבחור, סירת משוטים או סירת פדלים, החותר היחיד בסירה (בוגר צופי ים) ועוד חלק מיושבי הסירה הכריעו.....ונבחרה סירת המשוטים.

תשובות


1. כמה זמן לקח לסירה להגיע לברווזים?

שום זמן...למה? כי היא פשוט לא הגיעה אל היעד אלא הסתובבה במעגלים סביב עצמה, מה שנקרא שטה בסיבובים ואלמלא היה יעד ואלמלא היתה נקודת מוצא (רציף הסירות) סביר להניח שהמשפחה היתה חושבת (על פי מספר החתירות, הרבה אנרגיה הושקעה בחתירות) כי היא הגיעה לאוקינוס כבר... (טוב לא נגזים האגם בהייד פארק סגור ולא מגיע לשום אוקינוס). נדייק ונאמר שהסירה לא זזה כמעט מקו הרציף של הסירות.

2. מה המרחק אותו עברה הסירה בשעה?

המרחק היחידי שעשתה הסירה היה אותו מרחק שעשה החותר היחידי בסירה כדי להתרחק מרציף הסירות לאמצע האגם, מהשלב בו עזב החותר את המשוטים הסירה החלה לנוע בסיבובים.


שאלות נוספות:

3. האם נהנתה המשפחה מהחוויה?

תלוי את מי שואלים. אני נהניתי מכל רגע, היו שלקחו את הענין ברצינות רבה מדי ואיימו שלא יעלו על סירת משוטים בחיים. אחרי זה סייגו את זה שאם על סירת פדלים אז אולי....

ארבעה מיושבי הסירה......

אחת החותרות בפעולה....
ועוד חותר נוסף....
על אף שהסירה לא הגיעה לשום מקום, חלק מיושביה נראים משועשעים למדיי


חלק מהגדה הנכספת....
4. האם היו השלכות נוספות לחוסר היכולת של של המשפחה להגיע ליעד שהציבה בפניה?

כן. אחרי שנאלצה המשפחה להחזיר את הסירה לרציף הסירות (עברה שעה) נאלצה המשפחה בלית ברירה לשחק במשחק "איפה אפי", אפי גיבור הספר למי שלא מכיר, בגרסה הבריטית המקורית נקרא wally , בספרים הללו הקורא צריך לאתר את אפי בתוך ציור עמוס בדמויות ובפרטים שונים, פעם אפי נמצא במוזאון, פעם בפארק, פעם בתחנת הרכבת. אפי הוא דמות ארוכה תמיד לובש חולצה עם פסים אדומים ולבנים , מכנסי גינס כחולים ,חובש כובע צמר עם פונפון, מחזיק מקל הליכה ומרכיב משקפיים. לאפי שלנו היתה חזות קצת שונה, אבל העקרון היה זהה...הדמות בילתה בפארק בין הרבה אנשים, התרחקה מאד, ובכל רגע נתון היית צריך לראות "איפה אפי"...


הבה נשחק באיפה אפי....


להלן ארבע תמונות שצולמו בהייד פארק אשר בלונדון בזמן אמת, ברדיוס מסוים ממקום בו עמדה המשפחה...הצביעו בכל תמונה איפה אפי (לא רואים?) גם אנחנו בקושי ראינו. עכשיו זה נשמע משעשע, מבטיחה שבאותו הרגע ממש לא. מה שהציל את המצב היה באמת חוש ההומור והעובדה שהסיטואציה ממש אבל ממש הזכירה לי את הספר "איפה אפי".


איפה אפי 1


איפה אפי 2

איפה אפי 3

איפה אפי 4
שאלה נוספת

5. האם הגיעה המשפחה לברווזים לבסוף בצידו השני של האגם?


תשובה כן, אמנם לא בסירה אלא בהליכה ברגל על הגשר לצידו השני של האגם.
הנה המשפחה צועדת לעבר צידו השני של האגם.


האם החוויה של שייט באגם בהייד פארק מומלצת למשפחות?
התמונות מדברות בעד עצמן....

תראו את בית הקפה....שליד האגם , בו ישבנו להרגע מתלאות השייט והמשחק ב"איפה אפי."...


כאמור, הסתובבנו עם יותר ממצלמה אחת....הצלם בפעולה.


והנה סוף כל סוף...היגענו לברווזים ואף האכלנו אותם...ואחרי זה קצת הצטערנו כי הם לא רצו לזוז מאיתנו.



בקיצור ולענין, חווית השייט בהייד פארק בלונדון מומלצת מאד למשפחות, בחום רב, בסך הכל היה מקסים, פסטורלי ובעיקר משעשע, אולי בפעם הבאה אם לא כל כך יודעים לחתור ומצד שני רוצים להגיע לאנשהו...אולי בכל זאת כדאי את סירת הפדלים......

הערה אחרונה וחשובה....בשעה טובה אחי היקר סידר לי שתהיה אפשרות להירשם לעדכונים במייל אצלי בבלוג. מקווה שהעסק עובד עבור כולם. אשמח לקבל תגובה אם יש איזושהי בעיה בנושא כדי שנוכל לסדר זאת.

2 תגובות:

  1. אחחחח הייד פארק המשעשע והנחמד....אוהבים אותו מאד, אנחנו בגרסת הפאדלים - לא לשכוח שאצלנו רכיבת אופניים זה קודש אז גם במים.....איזה כיף שיש אפשרות לקבל באימייל. נרשמתי!

    השבמחק
  2. יששששששששש, הצלחתי להירשם :)

    אוהבת את הבלוג שלך אהבת אמת

    חן

    השבמחק