יום שבת, 28 באוגוסט 2010

הטייט מודרן

מוזאון הטייט מודרן הוא המוזאון הלאומי הבריטי לאמנות מודרנית - חוגג עשור לקיומו.... בעשר שנים שחלפו מאז פתיחתו נהפך מוזאון טייט מודרן לאחד מהסמלים הבולטים ביותר של גל "re use" כלומר שימוש מחודש בבנינים שאיבדו את תפקידם המקורי. לקיחת תחנת כח נטושה ובמקום להרסה להפוך אותה למוזאון לאמנות מודרנית.

אני בטוחה שעובדות שכאלו עושות עלינו המבוגרים רושם עז...על הקטנים הצעירים שבינינו קצת פחות.... אז מה בכל זאת אפשר לעשות בו....מלבד להסתכל על התמונות...ועל המיצגים השונים?


לצייר את הביג בן הלונדון איי , את הרכבת התחתית ואפילו את המטוס שהטיס אותנו ללונדון (התמונה הפותחת) ולקוות שהציור שלך מספיק מוצלח בכדי להיתלות על קירות המוזאון...ואם לא (מה שיותר סביר שיקרה...) אז לפחות על הקיר השקוף הזה כמו אלו שציירו פה לפנינו....(בעט או טושים...) ראה התמונה מלמטה...



לשבת במסעדה של הטייט...לאכול פיש אנד ציפס...להנות מהארוחה ומהנוף (כנסית סנט פול שברקע)







לשמוח מהגילוי שהגשם שירד בעת שהיית בתוך המוזאון הפסיק והשמש יצאה לה מבין העננים....



להסתכל על הגדה הנגדית של התמזה על כנסית סנט פול....ולתכנן את היעד הבא....


כמעט לצרוח מהתרגשות מהתאורה שיוצרת השמש שיצאה לה לפתע....


לצעוד לעבר גשר המילניום...הגשר החדש ביותר של לונדון וכוכב הסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" הנראה כשהוא נופל למים על ידי "אוכלי המוות" של וולדמורט.



למדוד את הגובה של המגדל של הטייט ...טוב לא ממש עם סרט מידה, אלא עם השאלות הרגילות: "מה יותר גבוה? הטייט או מגדל אייפל? הטייט או הלונדון איי? הטייט או כנסית פול??? וכן הלאה וכן הלאה... השבוע אני מקווה שמעגל השאלות אינסופי הזה נפתר אחת ולמיד...כשחזר מסבא וסבתא עם ספר חדש ושמו: "הספר הכי בעולם" (הכי חם, הכי מהר, הכי קר, הכי יבש, הכי גבוה, הכי מפחיד, הכי קטלני, הכי פראי, הכי ישן) כאילו נכתב עבורו.


לעמוד על גשר המילניום בשעת בינערביים ולצלם את התמזה ואת גשר הטוואר מרחוק.


וקצת יותר מקרוב....עם תאורה מדהימה...שהיתה כרגיל במציאות הרבה הרבה יותר מרשימה מהתמונה.


לראות את כנסית סנט פול מבצבצת (הכי גדולה...)


ומתקרבת.....


להתיישב על ספסל ולהתבונן בכנסיה ולנוח ולצלם את התמונה שאני הכי אוהבת מלונדון.





2 תגובות:

  1. אכן לונדון הצטלמה לך מאד יפה....איזה כיף לראות. גם לי יש כל מיני כאלה תמונות "שאני הכי אוהבת" אבל לאט לאט הן מתחרות זו בזו ונזנחות, אף היה לי רעיון להדפיסן על קנבס....לקראת החזרה לישראל זה בטח יהיה יותר משמעותי.

    השבמחק
  2. תעשי להן קובץ מיוחד "הכי הכי" ואז אפשר יהיה לראות מי המנצחות.....

    השבמחק