יום ראשון, 14 בנובמבר 2010

כל הבית דגלים דגלים



בשנים האחרונות יש מסורת בבית שלנו, "לחגג" את הבית לרגל יום ההולדת של אחד מבני המשפחה. פעם קראתי בטור של ליהי לפיד שכתבה שנשבר לה כבר מסידור יומיומי של הבית וממריבות אינסופיות עם הילדים על הסדר והיא אימצה את הרעיון שמסדרים את הבית כשבאים אורחים. אני מודה....אהבתי את הרעיון...החלטתי גם אני לאמץ את השיטה הזו, לא תמיד זה עובד ולפעמים הבית מגיע לשיאים שאי אפשר להשאיר אותו כך עד שיבואו האורחים....אבל משתדלים.
יצירת שרשרת דגלים מנייר....עושה את העבודה....היא קלה להכנה....מהירה יחסית....זולה מאד....ועל כן ניתן בכל פעם מחדש להכין אחרת בהתאם לאווירת יומההולדת. מרוויחים פה שתי ציפורים במכה...גם קישוטי יומהולדת וגם שעת תרפיה במחיר השווה לכל נפש. אז מה צריך עבורה?

ניירות צבעוניים עדיפות לבריסטולים (שיהיה קצת יותר עבה מנייר פשוט). חבילת ניירות/בריסטולים (לא יודעת להחליט מה זה) בערך בגודל של A4 שקניתי בחנות ביג דיל (חנות אהובה עלי שאני משתדלת לפקוד אותה מדי פעם....אני יודעת שיש סניפים שונים ברעננה, בירושלים, אני פוקדת את הסניף שבראשון לציון בקניון הבאר) מכיוון שלצורך שרשרת שכזו יש צורך במספר דפים בודדים חבילה שכזו יכולה לשמש לכל ימי ההולדת הקרבים של כל בני המשפחה ב 100 שנה הקרובות בערך. מה עוד צריך? מספריים ,עפרון וסרגל.

מסמנים משלושים על גבי הנייר, מכל נייר יוצאים חמישה משולשים ועוד שני חצאי משולשים בקצוות (שנזרקים לפח). כדי לנצל מקסימלית את גודל הנייר, מחלקים את אורכו ל3 (זה הרוחב של המשולש), אני עשיתי משולשים ברוחב 10 ס"מ, מולם בדיוק באמצע (5 ס"מ) מסמנים נקודה ומסמנים עם הסרגל. צילום קצת מטושטש אך מראה את הסימונים של המשולשים.

בכדי להיות יעילים, אפשר לקחת 2-3 דפים ולגזור אותם יחד. דהיינו לסמן על דף אחד ולגזור עוד דף או שניים מאחוריו שאינם מסומנים. בסוף מקבלים ערימות משולשים. מכל דף נייר יצאו לי חמישה משולשים ושתי שאריות בצדדים. שרשרת של 20-25 משולשים/דגלים היא מכובדת מאד, משמע אני צריכה לגזור 4-5 דפים.
ערימות של משולשים....


שלב ניקוב החורים...זה המכשיר עימו אני מנקבת...אפשר גם עם מחורר רגיל כפול...אבל אז אי אפשר לשלוט במרחק בין החורים.


עד כאן...לוקח לעשות את המשולשים ולנקב אותם ממש דקות בודדות....

זה השלב שצריך לחשוב אם אתם בעלי פתיל קצר.....זה השלב כבר להשחיל את הדגלים על חוט ולתלות....יוצא יפה מאד...

אם אתם כמוני.....בעלי סבלנות אין קץ (לדברים הללו) זה הזמן לקשט את הדגלים (בנקודות, פרחים, כוכבים, מספרים אותיות) כל מה שעולה בדעתכם.

אפשר לחילופין במקום לבחור בניירות חלקים לבחור בניירות צבעוניים (אולי אפילו דו צדדיים), ממילא לא צריך הרבה ניירות לבזבז...
מכיוון שזה סוג של תרפיה עבורי, ניקדתי את כל הדגלים....לא נעים לומר שלא יאשפזו אותי...משני הצדדים.... בואו נאמר את זה בעדינות בזמן שניקדתי, משני הצדדים יכולתי להכין שרשראות לכל השכונה.
אז הנה הערימה המנוקדת.....
ואז...לוקחים חוט פשוט ומשחילים....גליל אחד של חוט שעולה שקלים בודדים יכול להספיק להרבה ימי הולדת, כולל קשירת שרשראות בלונים ארוכות ארוכות...



והגיע השלב הכי כיפי לטעמי....הזמן לתלות את שרשראות הדגלים.....






מזווית נוספת....


ויותר מקרוב.....




....כמובן שאני שומרת את אלו משנים עברו (שיהיה...אם כבר השקעתי....), זה לא מונע ממני כל פעם מחדש להכין שרשרת בגוונים שונים בהתאם לאווירת היומהולדת.
הנה שרשרת דגלים בצהוב לבן..עם נקודות כמובן...דו צדדיות...קצת קשה לראות אבל תצטרכו להאמין....


ומתווספת גם שרשרת בגווני לבן ירוק...מקושטת במספרים (המסמנים את גיל יום ההולדת...)



שרשרת דגלים באדום ולבן.....לא מנוקדת, מקשטת את הגינה...בשנה זו התרפיה הופנתה לאפיקים אחרים.....פוסט על היום הולדת הזה ועל "היכן הושקעה רב האנרגיה" מובטח בהמשך.....



ואם כבר אנו עוסקים בעניני יומהולדת....קיבלתי תגובה בפוסט האחרון , לפני ימים מספר, ממשהי שנחשפה לראשונה לבלוג שלי זה עתה תוך חיפוש רעיונות לימי הולדת. היא שאלה אותי אם יש לי רעיונות נוספים למסיבות יום הולדת.

אכן יש לי הרבה רעיונות, אנסה לפרסם אותם אחד אחד.

11 תגובות:

  1. אהלן זה מקסים פשוט מקסים, תגלי למי היתה היומולדת????? נתת לי רעיון מעולה לקישוט אולם ענק לבר מצוה של יונתן המתקרב אלינו בדצמבר.....שכרנו אולם פשוט לארוחת הצהרים המשפחתית (יש לנו משפחה גדולה) בשבת בצהרים!!!!

    השבמחק
  2. לצעיר ביותר שבחבורה....אכתוב לך כבר במייל....

    השבמחק
  3. :-) רעיון מחייך... מותק של שרשראות.

    השבמחק
  4. איזה מקסימי, גם שרשרת דגלים וגם נקודות אדום לבן יחד - עובד נפלא!

    השבמחק
  5. תודה...נכנסתי לבלוג שלך לראשונה ובזכותו (המלצה שלך על משהו)....עלה לי רעיון....למתנה....אז תודה.

    השבמחק
  6. הי, זאת אני מהפוסט האחרון, תודה על ההתייחסות, רעיון ממש חמוד, אני חייבת להגיד שאת מקור להשראה. תודה עוד פעם. לאורה

    השבמחק
  7. שתדעי שבזכותך אני הולכת לפרסם כמה פוסטים עם רעיונות לימי הולדת....תודה על הפרגון....

    השבמחק
  8. ממש שרשראות מקסימות!
    אוהבת את כל הרעיונות שלך :)

    השבמחק
  9. שרשראות מאוד יפות וכל כך מוסיפות לאוירה!

    השבמחק
  10. איזה רעיון חמוד וביצוע פשוט.
    אצלנו תלויה דרך קבע שרשרת דגלונים של נסיכות. ונדמה לי שבקרוב אצטרך להוסיף גם אחת עם ספיידרמן (ברגע נועם יגלה שיש כזאת בסופר). אבל בשביל חגיגה של גדולים, שרשרת כזאת בהחלט יכולה להתאים לנו.

    השבמחק
  11. תודה...השרשרת האדומה עם הנקודות....וגם אלו שהראיתי בסוף הפוסט נועדו לחגיגות של קטנים דוקא...לא גדולים....

    השבמחק