יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

יום הולדת אבירים- חלק ראשון

אקדים ואומר....הבטחתי רעיונות לחגיגות ימי הולדת....יש לי די הרבה, על אף שרק השבוע חגגנו יום הולדת נוסף....והתווסף לו עוד רעיון...(גם עליו אכתוב מתישהו) ,החלטתי ללכת אחורה בשנים (3 שנים אחורה), לחגיגות יום הולדת לבן ה- 5. (כי בעיניי היתה אחת המוצלחות ביותר שחגגנו....). עד אותו יום הולדת, אני מודה שתמיד היה נראה לי שלבנות הכל יותר קל....יותר קל לתפור בגדים....יותר קל למצוא בגדים....אפילו יותר קל למצוא בדים....יותר קל להכין מתנות....יותר קל להכין ימי הולדת (קצת יצירה השחלת חרוזים, נצנצים, פאייטים והרי הן משתפות פעולה נהדר עם זה...טוב ,רובן לא כולן), תמיד עשיתי ימי הולדת לבנותיי על טהרת היצירה והיה מקסים ושקט....

כשהייתי צריכה פתאם להגות רעיון ליום הולדת של בן 5, נבהלתי קצת, הגלגלים בראש עבדו שעות נוספות. רק המחשבה איך אני מעסיקה חבורת שובבים שאין סיכוי שאגרום להם לשבת ולהשחיל חרוזים, לכמה שעות הטרידה אותי עד מאד....בהכירי את החומר האנושי, קבוצה של כ 20 תרנגולים צעירים מהגן, ברובם בנים (מה לעשות זה מאזן הילודה אצלינו), ידעתי שהפעם לא אוכל להסתפק ביצירה....האנרגיות הרבות של התרנגולים הצעירים צריכות להיות מתועלות לכוונים שהם אוהבים....לחימה....תחרויות...ריצה הרבה ריצה....עוד קצת לחימה אם אפשר....וטוב נו נחדיר בהם גם קצת יצירה. (בכל זאת זה אצלי בבית לא???)

מבחינת שלב "ההתפתחות" אם אפשר לקרוא לו ככה, לפחות אצלינו בבית (מבחינת הילד הפרטי שלנו) היינו בשלב האבירים, דרקונים (זה בדרך כלל שלב אחד אחרי הטרקטורים ושאר הממונעים (משאיות זבל, מערבלי בטון ושאר מכוניות) ושלב אחד לפני "החזקים" - כל גיבורי העל למיניהן, אני מאמינה שכל אמא לבן שעבר את גיל 6-7 תבין על מה אני מדברת.

אחרי שהרעיון נרקח בראש במלואו, נשלחו ההזמנות....שעוצבו על יד ביתי הבכורה....(טוב נשלחו זו קצת מילה מוגזמת...אחרי הכל לא מדובר בחתונה...אלא רק ביומהולדת....יותר נכון נמסרו לילדי הגן)

והנה נוסח ההזמנה...



הילדים הגיעו כולם בשעה המיועדת , בפתח השער קיבלה אותה הכרזה ברוכים הבאים לממלכת אביריליה...(התמונה הפותחת), כך החלטנו לקרוא לממלכה הדמיונית שלנו...ואז סיפרנו להם סיפור/אגדה שהמצאנו.....(ישבנו כל בני המשפחה כמה ערבים קודם לכן ופשוט המצאנו סיפור רקע שיתאים לכל תכניות יומההולדת)...אני חייבת להודות שמאד מאד נהנו מהמצאת האגדה.....

והנה האגדה כפי שסופרה לילדים...


לפני שנים רבות, בממלכה רחוקה, חיו להם תושבי אביריליה. כל תושבי אביריליה היו לוחמים אמיצים ונסיכות מקסימות. הם יצאו למשימות מסוכנות, נלחמו בשודדים, במפלצות ולפעמים אף בדרקונים אכזריים.

המלך והמלכה של אביריליה אהבו מאד את האבירים והנסיכות והיו מארחים אותם בארמונם ומביאים להם מתנות יקרות ערך כמו כתרי זהב וכסף ומגנים מיוחדים עם סמל הממלכה.

יום אחד הופיע מול חלון הארמון, דרקון ענקי ומפלצתי שכמוהו עוד לא ראו בממלכה. הוא היה גבוה מאד כמו בנין בן מספר קומות, צבעו היה ירוק והלהבה שיצאה מפיו כשירק יכלה לשרוף עיר שלמה.

הדרקון גילה את מחבוא תיבת האוצר של בית המלוכה, התישב לידה ולא נתן לאף אחד להתקרב אליה.
המלך והמלכה התעצבו עד מאד, מכיוון שבתיבת האוצרות היו תכשיטים, כלי מלחמה ודברי ערך נוספים של הממלכה. הם החליטו לשלוח כרוז לכל תושבי אביריליה וביקשו מאבירים אמיצים ונסיכות נועזות במיוחד לסור אל הארמון ולעזור להם להילחם בדרקון הנורא.

הם ציידו את האבירים והנסיכות במגנים בעלי כוחות מיוחדים ובכתרי זהב וכסף ושלחו אותם למשימה.
האבירים והנסיכות נלחמו ונלחמו, אולם הדרקון היה חזק מכולם ואף אחד לא הצליח אפילו להתקרב לתיבת האוצר.

לכן הוזמנתם אתם נסיכות ואבירים יקרים לנסות כוחכם ולחפש את האוצר האבוד.
על מנת שהמלך והמלכה יראו האם אתם מוכשרים דיו וחזקים בכדי להתמודד עם הדרקון הנוראי הם הטילו עליכם מספר משימות:

הראשונה - לקשט את כתרי הזהב והכסף שיחולקו לכם. באדגה נאמר כי כאשר הדרקון נתקל בחפצים יפים במיוחד הוא נרגע ואז הוא הולך לישון שינה עמוקה- ככל שתקשטו את הכתרים ותיצרו כתרים יפים יותר כך יגבר הסיכוי שתטילו תרדמה ארוכה יותר על הדרקון.


השניה - קישוט המגנים עם סמלי ממלכת אביריליה - ככל שהמגנים יהיו מקושטים יפה יותר כך כוחם המיוחד של המגנים יגבר- דבר שיעזור במלחמה עם הדרקון.


השלישית- על מנת שתוכלו לדעת היכן מסתתרת תיבת האוצר עליכם להשיג את מפת האוצר עתיקת השנים.


המלך והמלכה יתנו לכם את המפה רק כאשר יראו כי אתם מסוגלים לבצע משימות המעידות כי אתם אמיצים וחזקים במיוחד.


משימת אומץ- לפוצץ בלון (בלי ידיים) ולהוציא מתוכו מטבע.


משימת דיוק - לקלוע שני סלים.


אחרי שתבצעו בהצלחה את משימות האמוץ והדיוק, תקבלו לידיכם שתני מטבעות זהב....


אסור לאכול את המטבעות, אלא לשמור אותם , הם מעידים כי ביצעתם את המשימה. (פה הטלנו עליהם משימה בלי ידיעתם של דחיית סיפוקים...כי בתוך המטבעות היה כמובן שוקולד). תהיה תיבה מיוחדת בה תשלשלו את המטבעות . רק אחרי שכל האבירים והנסיכות ביצעו את המשימה, ייספרו המטבעות שבקופסא ובעזרתם תוכלו לקנות את מפת המטמון שמובילה לאוצר.

שימו לב מכיוון שהדרקון מאד חזק ואכזרי כדאי לכם שיישן, עליכם לנסות לגבור עליו בערמומיות.

במפה מופיעים רמזים בצורת ציורים...שימו אליהם לב טוב טוב, כל מקום אליו עליכם להגיע מסומן במפה....בהצלחה....


טוב מיותר לציין שהותרנו את הזעטוטים בני החמש, פעורי פה וחדורי מוטיבציה להתחיל במשימות שהוטלו עליהם....ומכיוון שאני יודעת שחלק מקוראי/קוראותיי נבהלים לנוכח הטקסט הרב....אז מכיוון שכבר כתבתי מספיק....אחלק את הפוסט הזה לשני חלקים.....עד כאן החלק התאורטי....


בפעם הבאה.....תמונות וסיפורים מהקרב כנגד הדרקון הנוראי.


7 תגובות:

  1. וואו ווא וואו כל הכבוד על היצירתיות, נראה פשוט נפלא, כל הכבוד על ההרתמות המשפלתית ממש ראוי להערצה. אהבתי את סיפור המסגרת, הנושא וההתאמה לשלב ההתפתחותי, אני יודעת בדיוק על מה את מדברת.....

    השבמחק
  2. גם אתם הייתם בשלב האבירים...ולא שעד היום הם לא משתתפים בקרבות!!!יחד עם הדרקונים ושאר בני מינם. עכשו אני צריכה להראות את התמונות....

    השבמחק
  3. כל הכבוד לך. זה נשמע מעולה.
    אני הולכת לעשות בדיוק את מה שרשמת בשבוע הבא ליום הולדת של גיל 5 - והעובדה שאת מעידה על יום ההולדת הזה כאחד המוצלחים שהיו לך כ"כ מעודדת אותי...

    השבמחק
  4. מהמםםם הצלת אותי ממש איזה רעיונות תענוג ממש
    לי יש תאומים בני 5 ופיצלתי לבנים אבירים לבנות נסיכות בנפרד
    תודהה

    השבמחק
  5. בכיף שמחה לראות שגם כל כך הרבה זמן אחרי שפרסמתי את הרשומה יש מי שמסתכל עליה ומגיע אליה....שיהיה במזל טוב.

    השבמחק
  6. רעיון מקסים! ו יצירתי. מתכוונת להשאיל אותו היום ליומולדת אחה"צ . נקווה שנעבור זאת בשלום עם ארבעים בני חמש שובבים
    תודה!

    השבמחק
  7. רעיונות מעולים! הולכת לממש בהחלט. אשמח לשמוע מעט יותר על משחק הבלונים, איך הילדים בעצם אמורים לפוצץ אותם? תודה מראש.

    השבמחק