יום ראשון, 13 בפברואר 2011

דרקונית סגולה

המכונת תפירה שלי עוד לא יצאה מהשקית של איקאה, אבל החלטתי להענות לבקשתה של זוהר....לכבוד הוא לי להיות המוזה בעניני תחפושות....ואם לא להראות תחפושות חדשות (מקווה שעוד יוצגו כאן בפורים הקרוב), אז לפחות להוציא "מהארון" תחפושות ישנות ואהובות שעדיין לא הוצגו ולא קיבלו את הכבוד הראוי להן. עבור התחפושת הזו צריך לחזור 5 שנים אחורה....לפורים 2005. זו בעצם השנה הראשונה בה לקחתי אחריות על התחפושות בעצמי. עד אז עוד לא ידעתי לתפור ונעזרתי בעזרתה האדיבה של סבתא...כפי שתארתי כאן בעבר היא היתה תופרת את היסודות לתחפושת ואילו אני בעזרתם של "צמד חמד" היינו עושים את הפינישים והאקססוריז.
זו השנה בה נזרקתי למים העמוקים.....זו השנה בה החלו הדרישות גם מהצד הזכרי במשפחה, (משמע שלוש תחפושות, לא עוד תחפושת בסגנון "נסיכת ה....(השלימו את החסר" הפרפרים, הקשת בענן, הפרחים, עוד פרפרים אבל אחר, הנמרים", הקץ לצבע הורוד - אדום. אז עוד לא הבנתי עם מה הסתבכתי זה עתה....אז עוד לא הבנתי שבכל שנה רף הדרישות יעלה עד שאומר לעצמי כבר עדיף לחזור לעידן הנסיכות....ואשאל את עצמי עד לאן נגיע??? האם הסט של נרניה יהיה פסגת השאיפות??? ואתפלל שלא יוציאו עוד סרטי פנטזיה עם יצורים מופלאים. במיוחד ששנה קודם בגיל שנתיים (התחפושת הראשונה - היתה בוב הבנאי מאולתר, עם חולצה משובצת מכנסי גינס וחגורת כלי עבודה של סבא עם כלי עבודה מפלסטיק.... אני לא נוהגת לחפש אותם לפני שהם באים בדרישות להתחפש) . למה אתה רוצה להתחפש חמוד? שאלתי...
התשובה שבאה בעקבות השאלה הזו אותי הצחיקה עד מאד.....לא בטוחה שאת כולם. כבר אז ראיתי את ניצוצות היצירתיות והמקוריות של העולל הקטן. "אמא אני רוצה להתחפש לדרקונית הסגולה משרק". חובב קולנוע כבר מגיל צעיר כבר אמרנו....אכן הדרקונית של שרק היתה גדולה מפחידה ומרשימה גם יחד. בעיני רוחי כבר ראיתי בדמיוני את הדרקונית עם עיניה הענוגות...וריסיה הארוכים , שלא מאפשרים לך בסרט להתבלבל...אם דרקון היא או דרקונית. עוד ידעתי שאולי בדיחות הדעת שלי תעבוד על הדור הצעיר, אבל לא הייתי בטוחה לגבי הדור המבוגר יותר....
מכיוון שביני לבין עצמי כבר החלטתי עוד קודם לכן שאני לא מסיטה אותו מהחשיבה המקורית שלו, אם זה מה שהילד רוצה....לזה נחפש אותו, ואמרתי בסדר. הדרקונית הסגולה קיבלה טוויסט קטן והפכה לדרקון סגול. מכיוון שכבר התנסיתי לפני כן בפליז לתחפושת קרפדה (שעדיין לא הראיתי), החלטתי שהתחפושת צריכה להיות חמה ונוחה ומתאימה לילד בן 3 ופליז הוא חומר מצוין עבור כך. הצבע סגול כמובן.....לשפיצים קניתי ויניל ירקרק.
תפרתי מכנסיים עם גומי בגזרה בגודל מתאים......והוצאתי גזרה של חולצה עם קפוצון. את הגזרה שיפצתי על ידי חלוקה של החלק האחורי של החולצה לשני חלקים והוספת טוקסידו....בחלק האחורי של החולצה......כמעט עד הרצפה. (אני לא בטוחה שההגדרה טוקסידו היא הנכונה....אני מבינה קטנה מאד בעניני חליפות אבל אפשר לראות בתמונה למטה.....ולהבין למה כוונתי, טוקסידו גזור במין משולש מאחורנית. לפני שחיברתי את החולצה , חיברתי אליה כנפיים קצת כמו כנפי עטלף.
את החלק האחורי של החולצה יצרתי משני חלקים בכדי שאוכל לתפור ביניהם את השפיצים של הדרקונית. בכדי שהשפיצים יעמדו בזוית כל כך מפוארת כיאה לדרקונית מסוכנת.....הכנסתי "קונסטרוקציה" מסול. חומר נח לתפירה ועשה את עבודתו נאמנה. מכיוון שבקושי הבנתי בתפירה הלכתי לחברה מומחית בענין שתעזור לי להוציא את הגזרות של המכנסים והחולצה.
אחרי שכמעט סיימתי לתפור ומדדתי על בן ה3, גיליתי...שהיא פשוט ענקית עליו, והוא פשוט ישחה בה...לא ויתרתי, פרמתי הקטנתי...וזה כלל לא פשוט בהתחשב בעובדה שהיה צורך להקטן את הכנפיים (לא פשוט בכלל בלשון המעטה). התחפושת התקבלה על ידי הלובש אותה בשמחה וצהלה כפי שניתן לראות....טוב זה הזמן להפסיק לדבר ולתת לתמונות לדבר בעד עצמן.

אפשר לראות כיצד הסול מתחת לויניל מייצב את השפיצים שיעמדו איתן.

כובע הקפוצון שמחוברים אליו השפיצים......


מקדימה מלבד הראש.....זה נראה כמעט כמו חליפת פליז רגילה.....תחפושת שהתבררה כמאד מאד נוחה..... הפליז מאז אומץ בחום כמעט לכל התחפושות שתפרתי (במידה והיה מתאים לנושא כמובן). הפליז הוא חומר מאד מאד סלחן.....לא חייבים לעשות לו גימורים, אפשר להשאיר גזור.....יש קצת בעיה בשנים האחרונות בגלל התחממות כדור הארץ...ואז במידה ונורא חם....קצת מזיעים בו. דוקא בפורים האחרון ירד ממש גשם והוא היה מצוין.



והנה פריסת הכנפיים.......
וענין הטוקסידו מאחור......פשוט החלק האחורי הרבה הרבה יותר ארוך מהקדמי, מחולק לשני חלקים וגזור במשולש כלפי מטה.



ושוב.....נפלאות הסול.....


טוב מקווה שאולי העלאת התחפושות הללו, תגרד את המוזה ותעיר אותה מתרדמתה הארוכה לקראת החג הקרב אלינו......

10 תגובות:

  1. יאוווו תודה איזו תגובה מהירה, אני הולכת להראות מחר ליערה את התחפושת הזאת, אולי גם היא תרצה להיות דרקונית סגולה מקסימה שכזאת....טוב תשמעי אני ממש מורידה את הכובע בפני ההשקעה שלך, הרבה כבוד.....זהר

    השבמחק
  2. נהדר, איזו דרקונית שווה ומדליקה, והקוצים העומדים האלה - יופי של פטנט ! אלופה אחת !
    ותפסיקי להתנצל - לא בא אז לא תופרים. ככה זה.
    רק בטוב. זה חלק מהיופי. כשיבוא יבוא בטרוף...
    תזרמי עם מה שאת מרגישה. :-)

    השבמחק
  3. איזו מדהימה את עם התחפושות שאת תופרת!
    כמה כיף לילדים שלך!

    השבמחק
  4. היי, בדיוק היום סיפרתי להדס על תפירת תחפושות. טוב אני לא תופרת (הלוואי וידעתי). הדרקונית מדהימה. איזה יופי, כיף לך . מחכה לראות את היצירות החדשות.

    השבמחק
  5. תודה לכן על המחמאות.....האמת שיש עוד תחפושות "בקנה" שאולי זה הזמן להציג אותן. חלקן עוד מצולמות בעידן האנלוגי...אז אצטרך לסרוק את התמונות....אבל כמה מהן שוות הצצה.

    השבמחק
  6. התחפושות שלך הן הכי הכי....עוד זוכרת את הקיפוד/דורבן ההוא שכיכב גם בעיתון וגרם לי להתעלף.

    השבמחק
  7. תודה תודה, כיף גדול לשמוע...מחמאה גדולה....

    השבמחק
  8. וואו, איזה תחפושת מושלמת, גם יפה, גם נוחה, גם מורכבת משני חלקים כמו שמתאים לילד קטן, גם צבעונית.
    איזה יופי

    השבמחק
  9. תחפושת מרהיבה! יפהפיה, יצירתית, צבעים משגעים, ולא פחות חשוב - נקראית נוחה וכייפית למתחפש הצעיר... מושלם!!!

    השבמחק
  10. מחכה לראות את התחפושות החדשות שלך!

    השבמחק