יום שבת, 16 בינואר 2010

הנסיך כספיאן

שלא תחשבו שבפורים בשנה שעברה ילדיי עשו לי חיים קלים.
השאלה הרגילה נשאלת ( מי שכבר קרא פוסטים בעבר על פורים כבר מכיר) למה תרצו להתחפש השנה?
הבנות ענו לאיש שלג (נשמע טוב) ולעמי (אפילו שאני בת) מהצמד של עמי ותמי ( עד כה נשמתי לרווחה).
מבטיחה להעלות תמונות של התחפושות הללו בעתיד.
ולמה אתה רוצה להתחפש שאלתי את בני הצעיר , אני אני רוצה להתחפש לנסיך כספיאן מהסרט נרניה ואני רוצה להיות לבוש בבגדי המלחמה שלו, לא סתם חולצה לבנה כי עם בגדי אבירים.
למי שלא מצוי בפרטים לנרניה יצאו שני סרטים הראשון נקרא האריה, המכשפה וארון הבגדים ואילו השני נקרא הנסיך כספיאן, שניהם סרטים מקסימים וקסומים.
והוא עוד הוסיף : אני גם מפסיק להסתפר בכדי שיהיו לי שערות ארוכות כמו של כספיאן.
ואני הבנתי שפה טמון האתגר האמיתי.
מכיוון שהבנתי שבפחות מחודשיים לא יצמחו שערות ארוכות כמו של כספיאן מהראש הכמעט מגולח שלו , לפחות התלבושת צריכה להיות דומה.
נכנסתי לאינטרנט לראות איך בדיוק נראה הנסיך כספיאן .
וראיתי....ואמרתי לעצמי , איך בדיוק את הולכת לעשות לו את שריון הברזל והכותפות, והרצועות מקדימה ובגד האבירים מהברזל מתחת לשריון? ( הרגשתי שמרב סימני שאלה לא ידעתי בכלל מהיכן להתחיל)... אולי הייתי צריכה להתחיל בבוא נלך לחנות לקנות לך תחפושת של סופרמן, ספיידרמן, באטמן ועוד ועוד ולסגור ענין.
אבל כפי שכבר ציינתי, אני לא מסוגלת לומר לא לאתגר שכזה.... ויצאתי לתל אביב לנחלת בנימין לחפש את הבדים נכונים.
והמשימה הזו כלל לא היתה פשוטה מכיוון שגם אני הייתי צריכה להתפשר,(איפה בדיוק אמצא ברזל לשריון?), הסתובבתי בכל הנחלה, תמיד אני עושה קודם סיבוב של כל המצאי מעבדת את האינפורמציה בראש ואז קונה.
יצאתי עם מספר בדים, בד חום למכנסים , בדים דמויי עור האחד בגווון שחור כסוף בדוגמת תנין ( או השד יודע מה זה) לשריון ובד דמוי עור חום לרצועות ולכותפות ולמגיני הברכיים, בד נוסף שנראה ומרגיש כמו הכריות הכסופות איתן שוטפים כלים נרכש למטרת חולצת הברזל אשר מתחת לשריון.
עשיתי גיחה לחנות הסידקית בעיר הקרובה שם קניתי מספר אבזמים לחגורות של השריון, לא נעים לומר אבל במחיר שבו קניתי 3 אבזמים לחגורות אפשר כבר היה לקנות תחפושת שלמה בחנות. אבל הרי ברור שחסכוני זה לא.
ואז התחלתי לעבוד, תחילה המכנסים, הם היו החלק הפשוט ביותר, אחר כך החולצה הכסופה מלמטה, הבד הסינטטי הכסוף די מתפורר והבנתי מהר מאד שחייבים ללבוש אותו על חולצה כי הוא מגרד אימים.
את הגזרה לשריון לקחתי ממעיל שתפרתי ( מעיל הטורקיז מהרשומה " בגד חד פעמי"), ואז כשחומרי הגלם וגיזרות הבסיס מוכנים... קוראים לצמד חמד להמשך העבודה. מיד ( כמעט כמו בסיפור הסנדלר והגמדים) נתפרו חגורות דמויות עור לאבזמים, כותפות ומגיני רגלים שממש נבנו כך שיראו אמיתיים וכתוספת לאוטנטיות הוספו להם סיכות מתפצלות מזהב.
השריון נמדד על הגוף ונגזר באורך ובצורה הנכונים, נוסף לחולצה גם כובע כסוף כמו של אבירים והתחפושת הושלמה.
מיותר לציין מה רבה היתה שמחתו של בני למראה התלבושת המוגמרת, ממש כמו נסיך אמיתי לוקח הרבה זמן להלביש אותו בכל הבגד המסובך הזה עם החגורות, שכבה על גבי שכבה.
מבט מאחור לתחפושת....
זוהי אחת מהתמונות שהוצאתי כדי לבנות את התחפושת , היא קטנה משום שכשאני מגדילה אותה כספיאן מתעוות.
אז זהו כספיאן המקורי.....

וזהו כספיאן המחופש... מצא את ההבדלים, באורך השיער אולי?


זה כספיאן המהרהר....




וזה כספיאן הצוחק....



אז גם האתגר הזה הוכתר בהצלחה.... על ידי ועל ידי בני... התחפושת היתה ברמת גימור כל כך גבוהה עד כי אף אחד לא הבין ( מלבד אלו שכבר מכירים אותי ואת התחפושות) שמדובר בתחפושת עשויה כולה מאלף ועד תף בידיים, תארו לכם מה גדולה היתה אכזבתו שאפילו לא קראו לו לעלות לגמר בתחרות התחפושות. מה אמא הם לא מבינים שאת הכנת את זה לבד... לא בני כנראה שלא....
אז זה כספיאן מנרניה של השנה שעברה, כאמור השנה האתגר גדול שבעתיים (מינוטאור גם הוא מנרניה).... ועל ההכנות ועל התחפושת בפעם אחרת.


4 תגובות:

  1. כספיאן מדהים

    השבמחק
  2. אוווו דברי ימי נרניה, איזו סדרה נפלאה של ספרים. גם גיא שלי גדל עליהם ושיחק במשך שנים רבות במשחקי נסיכים, נסיכות, אבירים וכוק :-) תחפושת מהממת!

    השבמחק
  3. מה זה הדבר הזה? מהמם!!! לא מבינה איך הוא לא לקח את המקום הראשון! העבודה שלך פשוט מדהימה

    השבמחק
  4. וואו, איזה כיף שיש אמא מוכשרת. הלוואי עלי.

    השבמחק