יום שלישי, 16 במרץ 2010

עץ חג המולד

אז נכון שהצהרתי שהאביב כבר כאן, והספקתי להראות פריחת טורמוסים וחרציות אל מול ביתי, מראה שהיה מלבב במשך ימים ספורים ומזל שהספקנו להנציחו קצת, ביתי רצתה עוד קצת צילומי חרציות, אני אמרתי מחר ( היום אני עסוקה) ולמחרת.... הסתכלנו לעבר השדה שעד אתמול פרח ולא, הוא לא הספיק להתיבש ,אלא בעליו של המגרש החליט שזה הזמן לכסח את כולו לפני שיפרחו בו הנחשים ( מדוע הוא לא יכול היה לחכות רק עוד שבוע שהשדה יתייבש לבד ואז לכסח???) ובין רגע חלף לו הקסם. ועכשיו עומד מול ביתינו סתם מגרש נטול יופי ונצטרך לחכות שנה שלמה ליופי שיחזור .
ונכון שפורים נראה עכשיו כמו עבר רחוק, אבל אני חייבת עוד התיחסות קטנה לתחפושת השלישית בחבורה, לעץ האשוח של כריסמס עמוס הקישוטים. ולמה לא הראיתי אותו עד כה??? כי הצילומים לא היו מספיק ראויים בעיני, ולא שעכשיו הם נהיו, אבל הם פשוט תיכף יהפכו ללא רלוונטים... אז עדיף צילומים שכאלו מלא כלום. חוץ מזה הגיע הזמן להזיז את עץ האשוח מהסלון, ומי שמכיר אותי מבין שזו לא בדיחה.
אני חייבת לציין שאת התחפושת הזו ( ואני חושבת שזו התחפושת היחידה עד כה במשך כל השנים) שאני הצעתי. הרעיון נולד לאחר שביתי הקטנה דוקא, סיפרה כי מישהי רוצה להתחפש לעץ ריח (אלה שתלויים באוטו) ואני ישר אמרתי אולי תתחפשי לעץ של כריסמס עם קישוטים? לא אמא היא אמרה אני מתחפשת לקיפוד.... ( כמובן שלא ניסיתי אפילו לשכנע שכן אני מכירה את הסחורה) אבל בקרב ביתי הבכורה ההצעה התקבלה בברכה. וזה מפתיע יש לומר.
אז כמה תמונות תקריב לקישוטים שנעשו עבור העץ, כולם עשויים מלבד בגווני אדום, לבן , ואיך אפשר חג המולד בלי קצת עוגיות גינגרברד? וגם כמה קישוטים מנצנצים ( הכדורים האדומים) שנעשו מכדורי קלקר, פאייטים אדומים וסיכות קצרות נעוצות בתוכם. הקישוטים קושטו עם חוטי רקמה ונתפרו חלקם ביד חלקם במכונה.



והנה מבט אל העץ , שנתפר מבד צמר, אמנם לא בגוון הירוק המאפיין את חג המולד אבל בינינו מוצלח הרבה יותר. שמלת העץ עשויה משתי שכבות שנבנו על גזרת A , כמובן שגם בשמלה זו נעזרתי בבת הזוג מצמד החמד , חוט חשמל הוכנס בתחתית כל שכבה כדי שהעץ יעמוד כראוי לעץ, ואחר כך ניתלו הקישוטים, שנתפרו ביד אחד אחד לשמלה בחוט רקמה.



מבט מאחור לשמלת העץ ולכפתורים האדומים שמקשטים אף הם את העץ.


ועוד התיחסות קטנה ליצירת אחר הצהרים שלא היה לי בה שום חלק, של ביתי ושל סבא. הדרישה היתה סבא , במסגרת שעור גאוגרפיה הייתי צריכה לתכנן דגם של מכונה כלשהי..... תכננתי מכונת קורנפלקס ואני רוצה לבנות אותה .אז רעיון היה כבר, וסקיצה כמובן שכבר צוירה עוד בבית ספר , אפילו קרטונים היו בחצר למטרה אחרת, אז קצת חיתוכים בסכין יפנית של הקרטון, של נייר שקוף למכונה ושל כל קופסאות הקורנפלקס שהיו לנו בבית ( כן כן שימו לב לכתוביות מתחת לכל סוג של קורנפלקס מאין הן לקוחות), הבאה של עזרים נלווים כגון כוסות וכפיות והנה לפניכם מכונה שעובדת ומוציאה קורנפלקס לסוגיו לכל דורש וכדי שיהיה בכלל מעניין וגם טעים, התווספה להדגמה בבית הספר קופסא גדולה של קורנפלקס וגלון של חלב עם הרבה כוסות חד פעמיות וכפיות שאף אחד מילדי הכיתה לא יצא רעב.


מבט מקרוב לסוגים השונים שהמכונה יכולה לחלק... ואם תבואו אלינו הביתה ותראו קופסאות שונות של דגנים למיניהם ובהן חורים מלבניים שתבינו למה...
רעיון התיעוד במשפחה יוצרת הוא רעיון מצוין ולמה??? תחשבו כמה יצירות שכאלו מתווספות עם השנים, ואין לב לזרוק אותן מצד אחד, מצד שני צריך לבנות עוד בית רק כדי לאפסן אותן. ( יש עשרות שכאלו ואני לא מגזימה).
כך הדבר גם עם בניות בלגו שחבל לפרק או כל בניה אחרת, יצירות לחגים (סוכות מיניטוריות, חנוכיות), יצירות לימי הולדת, אני חושבת שזו שיטה טובה אפילו עם ציורים של ילדים.
התיעוד של היצירות במצלמה מאפשר ,לי לפחות לשלח אותן באיזשהו שלב יותר בקלות ( עם דגש על יותר בקלות אבל זה לא קל כלל וכלל) ולפנות מקום ליצירות הבאות.



16 תגובות:

  1. התחפושות שלך מדהימות! הרעיונות והביצוע פשוט מהממים!
    אפשר שאלה? מה הכנסת לתפרים של העץ כדי להקשיח אותם? תודה!

    אלכסנדרה

    השבמחק
  2. את כה מוכשרת (בטירוף), עץ חג המולד פשוט מדהים, הקישוטים שלו יפהפיים אחד אחד, ואיזה כיף לילדים שלך, כשאני שומעת שצריך להכין איזה פרויקט (ועוד מכונה ) לבית הספר אני נאלצת לשתות כוס מים קרים ולשכב קצת עם רגליים למעלה להירגע.
    יצא משגע.

    השבמחק
  3. מה הפלא שכל המשפחה יוצרת עם אמא כזו?? עץ חג המולד נפלא, גם הרעיון וגם הביצוע והנה תחפושת אחת שלך שנראית ברת ביצוע :-))
    אני צופה עתיד מזהיר לילדה, מכונת הקורפלקס שוס!גם אצלנו בבית יש כל כל הרבה סוגים :-)

    השבמחק
  4. התחפושת הזו - כל כךךךךךךךךךךך מקסימה! כמובן שכל הקישוטים התפורים והעץ עצמו - כל אחד ביחד מהמם, אבל בעיקר היא מלאת קסם בכך שהיא בנויה "נשי" מאוד, והיא מסוג התחפושות שמשתלבות ומחמיאות ולא מסתירות, וזה פשוט יפהפה, השמלה הזאת מקסימה גם בפני עצמה, והגב עם הכפתורים - שובה אותי!
    ונעבור למכונת הקורנפלקס - אתם מופלאים, כל אחד לחוד, אבל ביחד אתם פשוט כוח עולה! זה גאוני, רציני אבל מלא הומור, ומושלם!

    השבמחק
  5. מוכשרת שכמותך... התחפושת מדהימה. והמכונה - מה יש לומר , אין ספק שזה בגנים.

    השבמחק
  6. תודה על כל התגובות,היה כיף לחזור הביתה מוקדם בבקר וכבר לקבל כאלו מחמאות מוקדם כל כך על הבקר. המחמאות על המכונת קורנפלקס אם לא הובן במה שכתבתי ,לא מגיעות לי כלל וכלל כי עם לביתי (הקיפודה) שהגתה את הרעיון ושירטטה סקיצה ולאבי (הסבא), שישב וחתך ובנה מכונה, כמו עוד הרבה הרבה בקשות אחרות שנהגות במוח של הנכדים ומתבצעות על ידיו. בנוגע לשאלה שלך אלכסנדרה מה הכנסנו לתפרים של העץ כדי להקשיח אותם? בשתי הקשתות של העץ, העליונה והתחתונה, תפרתי תעלה צרה והכנסנו חוט חשמל מלופף סביב עצמו כדי שיהיה קשיח יותר, עשינו זאת רק מקדימה משום שלא כל כך נעים לשבת על חוט חשמל. אכן כשנתפרה השמלה חשבנו שללא הקישוטים וללא חוט הברזל שמעמיד אותה בצדדים היא פשוט יכלה להיות שמלת צמר ללבישה יומיומית... בהתחשב בעובדה שלא אשב לפרום את כל תפירות הקישוטים ובעובדה שאנחנו אנשי ג'ינס לרב, נראה לי שהשמלה תישאר בארון יחד עם רבות מהתחפושות האחרות.

    השבמחק
  7. וווווווווואו!!! העץ כל כך יפה וכל כך מושקע!!!
    כל הכבוד לך, מורידה בפנייך את הכובע!
    ומכונת הקורנפלקס לגמרי מדהימה - נראה לי שהקטנה מאחורייך, ובגדול!

    השבמחק
  8. איזה רעיון מטורף!
    והביצוע... תשמעי כל פעם מחדש את מפילה את הלסת שלי לריצפה!
    אני אדרוש פיצויים!!
    מדהים! מדהים..
    והקיפודה... אין מילים!!

    השבמחק
  9. במקרה יש לי ממש ממש קרוב ממש צמוד אחד שיוכל לטפל לך בלסת אם תיפול ותשבר.... אז הכל בסדר.

    השבמחק
  10. אין לתאר!
    כשרון מדהים וטעם מעולה.
    כיף לילדים, תחפושת מדהימות לגמרי!

    השבמחק
  11. הדס והחמישה16 במרץ 2010 בשעה 23:29

    אלופת התחפושות!

    איזו השקעה בכל תחפושת וץתחפושת
    סליחה שלא הגבתי בנפרד על הקיפודה, התחפושת הזאת הדהימה אותנו , ביצוע מעולה.
    ואומנם יש לי הסתייגות מעץ חג המולד אבל אין ספק שזה עץ חג המולד היפה בותר והמושקע ביותר (ובטח גם הנחמד ביותר) שראיתי.

    השבמחק
  12. במחזור החיים יש מספר הנאות מקובלות.מאז הבלוג נוספו לך הנאות כפולות, בינהן פירגו והערכה בהשקעותיך מצד המבינות בעיניין.לנו לא נותר אלא להצטרף ולהנות.
    אנחנו.

    השבמחק
  13. תודה על התשובה! שוב - תחפושת מהממת

    השבמחק
  14. כל כך מקורי ויפה תענוג לעיניים

    השבמחק
  15. מקסים. איזה רעיון מקורי ומרענן לפורים. יש לי כמה מפות בד ירוקות בבית שלא ידעתי מה לעשות איתן ועכשיו יש לי רעיון.

    השבמחק