יום רביעי, 17 במרץ 2010

מעשה בכיסא

פעמיים בשנה מקבלים התושבים מכתב בתאי הדואר ובו הם מתבקשים להוציא בתאריך מסוים פסולת גדולה לאיסוף. זה קורה לפני החגים ראש השנה ופסח. ואז זה הזמן בו אפשר למצוא מציאות ברחובות. הכסא הזה הושלך לרחובות לפני שנתיים , ומיד אימצתי אותו לחיקי.
אז נכון שהוא לא היה נראה כפי שאתם רואים בתמונת הפתיחה, הוא היה חום ומלוכלך, רגלו שבורה, והקפיצים הרוסים.
אבל למרות מראהו העגום מיד זיהיתי את הפוטנציאל הטמון בו. דבר ראשון הוא נשלח לתיקון הנידנוד והקפיצים השבורים אצל אבי וחזר אלי עומד איתן. השלב של התיקון הוא בדרך כלל מהיר מאד אבי הוא מסוג האנשים של כאן ועכשיו??? מהשלב שחזר מתוקן עמד הכסא עוד זמן רב בביתי, מכיוון שאני מהסוג בדיוק ההיפך מכאן ועכשיו ....אני שם ומחרכך ( שילוב של מחר ואחר כך). אבל גם לי וגם לכסא היתה הסבלנות לחכות... ובסוף הגיע תורו.
הנה הכסא עומד על הראש במחסן שלו במהלך בדיקת הקפיצים שלו.

והנה תמונה גרועה במיוחד של הכסא לפני השיפוץ. אני חייבת לומר שהריפוד המקורי של הכסא היה יפיפה בעיני , רק היה משופשף וישן בכדי להשאירו.

תמונה בה נראה הכסא לאחר שיוף וצבע.

עוד מבט מקרוב אל השיופים.

אחרי השיפוץ הכסא חזר לאבי לריפוד מחדש. מכיוון שיש לי כל כך הרבה בדים אגורים בקופסאות לקחתי אחד מהם שהתאים בצבעיו על אף שאינו בד ריפוד כי עם בד כותנה פשוט שנקנה בנחלת בנימין בבדים למעצבים. אמרתי במקרה הכי גרוע נרפד אותו שוב. בינתיים הריפוד מחזיק מעמד, אבל טיפה מתקמט.

ולמה אני מספרת את סיפורו של הכסא??? מכיוון שעמלתי כל הבקר לנקות את כמויות הג'יפה האדירות ( מצטערת אין מילה יותר נכונה למה שיצא ) מהשידה שמצאתי לפני שבועיים שלושה, והייתי חייבת להזכיר לעצמי שהשידה שווה את המאמץ ובסוף יצא ממנה משהו ( חוץ מטינופת ועכבישים.... מה לעשות זה מה שיצא). יש לי תחושה שהשידה הזו עמדה זמן רב בחוץ ולכן אני תוהה אם המאמץ איננו מיותר האם העץ במצב טוב, ואם אכן אצליח לנקות אותה היטב. חלק מהלכה שהיה על השידה התקלף לו מהשמש , אבל חלק ממנה עומד איתן ואין לי עוד מושג איך אקלף אותה...
מאז נמצאה השידה, קיבלתי גם "מתנה לחג" מאחי, אמנם היא הובאה אלי לא ארוזה בנייר צלופן עם סרט, אלא על עגלה עם גלגלים וגם היא נמצאה לפני שבוע ברחוב, במצב טוב יותר מקודמתה , מדובר בשלחן ארונית עבור מכונת תפירה, עם פדל של פעם, ומקום מיוחד לחוטים ופתח מלמעלה להניח את המכונה. עוד לא צילמתי, היא צריכה לחכות לתורה. נראית מציאה שווה למדי. או שאכן תשמש אותי לשלחן עבור מכונת התפירה שלי או שתעבור הסבה ותהפוך לארונית לאחסון.

5 תגובות:

  1. יצא מקסים, ושוב מתפעלת מהשת"פ המשפחתי שלכם...
    (את מזכירה לי את כל הרהיטים האסופיים שצברתי במרתף הבית וקוראים לי להגיע כבר לטפל בהם !!!)

    השבמחק
  2. יפיפה!!!
    הבן שלי אסף מהרחוב 4 כיסאות עץ שבוע שעבר ולא שיש לי מקום בבית אבל אני חייבת לעשות מהם משהו, תודה על ההשראה!

    השבמחק
  3. בבקשה, אכן זו ממש מחלה משפחתית אצלינו לעצור ליד רהיטים עזובים את האוטו וישר להעמיס... במחשבה שמתישהו נעשה בהם שימוש... ויש כל כך הרבה רהיטים שמחכים שמישהו יתיחס אליהם, אז הרהיטים שלך יעל במרתף הבית בחברה טובה, אפילו זוכים לתנאים יותר טובים כי שלנו או במחסן או בלולתרנגולות ישן ומלוכלך, מרב שיש כל כך הרבה ואין מה לעשות איתם.

    השבמחק
  4. יצא מקסים ביותר, מחכה לראות איך יצאה ארונית התפירה (בטח מהמם...), איזה כיף לשפץ רהיטים ישנים, יוצא כל כך יפה.

    השבמחק
  5. מתי ואיפה זה קורה השנה?
    או שזה שלפני פסח כבר היה?
    שיפוץ מקסים :-)

    השבמחק