יום שבת, 26 ביוני 2010

משחקים עם השמש...

את השעור השני דנה התחילה עם משפט חשוב מאד אך בעיתי מאד עבורי: " צלם צריך לדעת לבחור צילום אחד, ועל כן עליכן לעשות בחירה גם אם היא מוטעית. ואני בתור אחת שכל כך לא יודעת לבחור הבנתי שנכנסתי לברוך רציני. אבל חשיבה חיובית (לפעמים זה מצליח לי) הובילה לכך שהבנתי שחוף מלשלוט בפונקציות שונות במצלמה, אולי בסוף הסדנא אקבל שעור חינם לחיים והוא יכולת הבחירה. (כלל לא פשוט עבורי). לאחר השעור השני בסדנה של דנדושה76, חזרתי יותר נמרצת לקראת הכנת שעורי הבית, אולי משום שהנושאים שהיא בקשה היו יותר קרובים לליבי. כאשר היא דברה על תאורה אחורית... ואיך להסתיר את השמש עם אוביקט הצילום, הבנתי שאני מאד אוהבת לצלם כך, רק שעד היום לא קראתי לזה בשם. מיד כשהגיעה השעה הנכונה שעת בינערביים (השעה האהובה עלי ביותר של היום ) חמושה במצלמה ובדוגמנית שאוהבת לעשות פוזות מולה, יצאנו לחבוש את השמש. שמתי לב שככל שהשמש ירדה נמוך יותר כך התמונות נהיו מוצלחות יותר. וכך היה יותר קל להסתירה עם "האוביקט" בלי לרדת לזויות מוזרות של צילום. אז התמונה הפותחת את הרשומה מציגה צילום עם מקור אור אחורי, ודוקא אותה היה לי קל יחסית לבחור.... ולמה אתם שואלים.... משום שהרבה תמונות יצאו לי שחורות... כנראה שלא ממש הצלחנו להסתיר את השמש, או שיצאו קצת מעורפלות... שזה בסדר זה אחת מהתופעות שדנה אמרה שיוצאות כמו ערפל, אך בעיני זה גורם לתמונות לא להיות חדות יחסית. התמונה צולמהבמהירות 100, צמצם 7.1 איזו 400
הפעם היו לנו חמש משימות בשעורי הבית. השניה היתה שימוש באור מחלון (דהיינו לצלם בתוך הבית אך עם תאורה טבעית שנכנסת פנימה), דוקא את התמונות הבאות שאציג צילמתי בשעות הצהרים המאוחרות.. רציתי הרבה אור, אבל לא היו לי דוגמנים, אמנם היה דוגמן אחד בבית, אבל אחרי ששגעתי אותו עם להפריח בלונים בשעה 6:45 בבקר לפני בית הספר ( כי זו התאורה הטובה ביותר) לא היה סיכוי שהוא יסכים... ואפילו לא העזתי לשאול. אז החלטתי ללכת על אוביקטים דוממים, מה שאינני עושה בדרך כלל. אני בעד צילום אנשים או חיות. חיפשתי בבית את החדר הכי מואר עם התאורה שאני הכי אוהבת... נאלצתי לפנות משלחן הכתיבה את ערימת הבגדים הענקית שהיתה זרוקה לה שם, בכל זאת לא נעים ולא אסתטי במיוחד וגם לא מעורר השראה, הנחתי משקפיים שמצאתי על המדף איך לא עם נקודות לבנות על אדום.... בסוף עוד יחשבו שזה רק מה שיש לנו בבית... ממש לא. והתחלתי לצלם. פה כבר הבחירה קשה לי .....למרות שאני יכולה להתחכם ולהציג את תמונת המשקפים כמשימה נוספת והיא שימוש עם כתם צבע.... נתוני התמונה מהירות 80 צמצם 5.6 איזו 400

ואלו שתי תמונות נוספות שצולמו עם תאורת חלון.... הראשונה בשל התחתית קצת יותר מזהה את אוביקט הצילום ואילו השניה...קצת פחות... עוד אין לי מושג איזו אבחר. נתונים מהירות 259 צמצם 5.6 איזו 100

מענין אם הפרט בתמונה מזוהה???


אני יודעת שהנתוני צילום לא מענינים אף אחד, פשוט רשמתי אותם עבורי בכדי לזכור....


10 תגובות:

  1. גם אצלי ערמות בגדים מכסות כל מיני מקומות לעיתים, עד שבעלי המקסים משתלט על הכביסה.....כך שבאמת תרגישו בבית:) סתם...זה לא יהיה אז....התמונות מאד יפות ובמיוחד של הדוגמנית!!!!

    השבמחק
  2. איזו חריצות!!
    התמונות נהדרות כולן. אני הייתי בוחרת את "תמונת החלון" האמצעית. היא נראית לי נהדרת מבחינת השימוש באור/צל וגם מסקרנת מבחינת האובייקט (מעקה של המדרגות??).
    שיהיה שבוע טוב.

    השבמחק
  3. זו היתה גם הבחירה הראשונה שלי... אני התלבטתי בין האמצעית לאחרונה. באחרונה נראה שממש לא מבינים מה מצולם ואילו בתמונה האמצעית יש רמז.... אבל כנראה שהוא לא כל כך ברור, אם חשבת שזה מעקה. מצחיק לי בתור אחת שמכירה ויודעת מה צילמתי זה נראה כלכך ברור, אבל עכשו כשהסתכלתי שוב אני ממש יכולה להבין למה חשבת שזה מעקה....זה לא. אני בכוונה לא רושמת מה זה מענין אותי אם יזהו....

    השבמחק
  4. איזה מזל שיש לנו אובייקטים חיים לצילום בבית, אני תמיד מעדיפה לצלם אנשים ממשהו דומם, הבת שלך מקסימה טפו טפו חמסה חמסה!
    אהבתי מאד את משחקי האור וצל של התמונות בתאורת חלון, זה חלק ממנורה?

    השבמחק
  5. ניחשתי! מנורת שולחן!מבצץ לו אהיל.

    איזה כייף לראות אותך מפתחת אפילו עוד יותר עומק בצילומיך הנהדרים. כולם יפים!

    ושוב, אני מתגעגעת....

    שלך, חמד (חצי של "צמד חמד")

    השבמחק
  6. נהדר! אהבתי :)
    ולגבי נתוני הצילום - אותי הם מעניינים, אז תודה שרשמת :)

    השבמחק
  7. צילומים נפלאים! גם משחקי האור, גם החיתוך...
    מעניין איך היה מצטלם עם המנורה שצילמת, דולקת?

    דוגמנית הבית - יפהפיה!

    השבמחק
  8. תודה נתת לי רעיון, אנסה ואומר לך...

    השבמחק
  9. היי,
    חיפשתי את המייל שלך ולא מצאתי,
    איך אפשר ליצור איתך קשר, יש לי שאלה :)

    תודה
    אורטל
    beautifulground1@gmail.com

    השבמחק
  10. אורטל שלחתי לך מייל ולא הגבת אז אני לא יודעת אם קיבלת את המייל שלי או לא...

    השבמחק