יום שישי, 23 ביולי 2010

מעשה בשעוונית אדומה עם נקודות לבנות....

החופש הגדול בעיצומו, אני קצת חסרת זמן ושקט, אנרגיה ומוזה לחשוב בכלל על יצירה בימים אלו. ובכל זאת שעוונית אדומה עם נקודות לבנות שנקנתה בדיוק לפני שבוע מחנות בצמוד לשוק הכרמל, עת טיילתי עם ביתי הבכורה לרגל יום הולדתה ב"עיר הגדולה", עשתה לי שמח בלב ולא הצליחה להשאירני אדישה. (מדהים... יש כאלו שתכשיטים יקרים משמחים אותן, יש כאלו שבגדים או נעלים ויש כאלו כמוני... שבד שעונית ב 12 שקל עושה להן את היום, בעצם את כל השבוע כי מאז אני רק מסתכלת על הבד הפרוס בחדר העבודה שלי ומחפשת עבורו ייעודים שונים.
תפרתי ממנו בתחילה מחברת אחת... ולמה מחברת? משום שהבטחתי הבטחה לפני זמן מה, אני לא בטוחה בכלל שזו שהבטחתי לה הבינה זאת, אבל מכיוון שאני יודעת שהיא נכנסת לבלוג שלי מדי פעם, אז מקווה שהיא תבין. דודה שלי, שאני מאד אוהבת , ולא יוצא לנו להתראות הרבה, בקרה אצלי לפני זמן מה. מאד רציתי לתת לה משהו שהכנתי, הצעתי לה מחברת, מאחת המחברות שהיו לי על המדף (כשהייתי בשוונג של מחברות), והיא אמרה שהיתה הופכת אותה למחברת מתכונים.... פולניה שכמוני ישר אמרה שמחברת מתכונים לא מתאים שתהיה כרוכה בעטיפת כותנה (היא תתלכלך....) כשמיד עלה במוחי הרעיון לתפור עטיפה משעוונית. והבטחתי לה: "אני אתפור לך אחת אחרת מתאימה יותר....". מאז הספקתי לתפור כאמור משעוונית של איקאה, עטיפה לתופרת המתחילה... אך לצערי בד השעוונית של איקאה מתאים אך ורק לפרויקטים גדולים יחסית בשל גודל הנקודות והמרחק הרב שלהן וגם זה שהן עומדות בשורה כמו חיילים.
עכשיו אתם יכולים לתאר את שמחתי כאשר מצאתי בד שעוונית, עם נקודות קטנות, פחות מסודרות, לפחות החיילים באלכסון, ועוד אדום עם נקודות לבנות כמו שאני אוהבת. מיד כשחזרתי הביתה ידעתי שאני יכולה לקיים את הבטחתי ולדעתי באותו היום היתה המחברת מוכנה. אז חוויצקה....השאלה שנשאלת היא האם להשאירה אצלי עד שאראה אותך? או לשלוח לך אותה לבקעה הרחוקה? בכל מקרה , המחברת עם הטבח מחכה לך. שתמלאי אותה במתכונים מבישוליך הנפלאים....אולי ככה נזכה קצת להדרכות ממטבחה של סבתא נחמה....
אז הנה המחברת נשענת על מכונת התפירה שלי... הזדמנות לעשות הכרה איתה. נעים מאד... סובינה, ג'ינס וסטרצ'.
ומכיוון שאהבתי את התוצאה של תפירת השעוונית, תפרתי במשך השבוע עוד אחת, הפעם לרגל יום הולדתה של חברה טובה שנסעה לה לניו יורק הרחוקה לפחות לשנתיים. מכיוון שהיא הגיעה לחופשת מולדת קצרצרה של מספר ימים בתוכם נכלל יום הולדתה, הכנתי לה מחברת שבה תוכל לתעד ולספר את חוויותיהם בעיר הגדולה, הצפופה הזו והמופלאה הזו...כך מספרים(שטרם ביקרתי בה.... אבל עכשיו כאמור אולי תהיה לי הזדמנות....)

האמת שהתלבטתי אם לפרסם את הרשומה הזו, כאמור שתי המחברות עוד לא היגיעו ליעדיהו, אחת תימסר מחר ובהתחשב בשעה עתה 2:22 בלילה אין סיכוי שבעלת השמחה תראה אותה על המחשב. השניה אני עוד לא סגורה איך תימסר וקצת קשה לי להתאפק. אז קצת קלקלתי את ההפתעה.
נכון אני תמיד אומרת שישנם הקשרים בין הרשומות שלי והעבודות שאני עושה?.... אז בזכות חברתי שלה תימסר המחברת מחר.... הכרתי "חברה" חדשה, שמאז אנחנו מתכתבות ומכירות אט אט, שבזכותה קניתי אולי את השעונית הזו... כי היא סיפרה לי שהיא קנתה שעונית אדומה עם נקודות אמנם בעיר בצפון (בטבריה? חיפה? קצרין?), וחשבה עלי, אז הנה גם אני קניתי שעונית בעיר במרכז (בתל אביב) וחשבתי עליה...וגם בזכות זה שקיבלתי ממנה לפני שעה קלה מכתב, לא התעצלתי והתישבתי לכתוב רשומה על השעוונית.



אז עוד תמונה או שתיים על השעוונית והתוצרת...


שילבתי מבפנים בד כותנה שנראה כמו פישתן מאיקאה...




15 תגובות:

  1. מתה על השעוונית הזאת, בדיוק כזאת היתה לי מפת המטבח לפני זאת עם התפוחים שאת תראי בקרוב מאד! את תופרת עם רגל טפלון? אני אישית תופרת מהשעווניות סלסלאות מרובעות לאחסון צעצועים וכאלה.....זה מגניב לגמרי וגם סינרים לילדים! המחברות שלך מהממות!!!!!!!!!!!!

    השבמחק
  2. מקסים!!! מתה על שעווניות. עשיתי פעם כיסויי כריות לגינה משעוונית ומאז אני מתכננת לנצל את שאריות השעוונית לתפור ארנק ותיק איפור. נראה מתי זה יקרה...
    הגראפיקה של הטבח מדהימה, וה - pattern שמתחתיו מדהים לא פחות.
    סופ"ש רגוע.

    השבמחק
  3. יו...זה כל כך מתוק! זה לא רק הנקודות אלא השילובים המקסימים שלך!
    עשיתי פעם מחברת מבד כזה...נראה לי שיש לי עוד קצת בד - עשית לי מוטיבציה!

    השבמחק
  4. תודה על התגובות... כיף לשמוע, לשאלתך זוהר, אני לא תופרת עם רגל טפלון... מה זה בכלל? שמעתי על זה אבל אני לא יודעת למה היא מיועדת. כל עוד תופרים הפוך...את השעוונית אין בעיה, והאמת לא ניסיתי לתפור על השעוונית ישירות, אם זה כמו הבעיה עם בד ויניל נראה לי שגם נייר אפיה יכול לפתור את הבעיה. הבעיה היחידה שנתקלתי בה שלא רציתי לשים סיכות כדי לא לחורר את השעוונית, אז צריך לעבוד לאט.

    השבמחק
  5. איך זה שלא נפגשנו גם בשוק??? חחחח... המחברות שלך מעלפות, כרגיל. וגם לי יש את אותה מכונת תפירה, נכון שהיא נהדרת

    השבמחק
  6. כל כך יפה!!!! מאוד אוהבת את העבודות שלך :-)

    השבמחק
  7. מקסים מקסים רעיון יפיפה את אלופה!!!!

    השבמחק
  8. משגע!
    מחברת מעלפת... גם הראשונה וגם השנייה.
    מתה על הצילומים שלך.. מעבירים בדיוק את כל היופי של העבודה.

    השבמחק
  9. מושלם! את מדביקה אותי לאט לאט באהבת הנקודות!
    הילה696

    השבמחק
  10. איזה כבוד, הפוסט בזכותי...
    הבד מהממם וכן אותו בד בדיוק כמו שאני מצאתי בטבריה- העיר הגדולה...
    ואפילו בשני שקלים פחות למטר...
    אהבתי (כרגיל) את מה שיצא, פשוט מקסים ולטעמי!
    עוד מעט אשלח לך גם מסר...
    ממני החברה החדשה...

    השבמחק
  11. מחברות מקסימות, כיף לחברות שלך

    השבמחק
  12. יווו כל כך מקסים
    עשית לי חשק לרוץ ולקנות שעוונית כזו :)

    השבמחק
  13. כל כך מקסים! מאוד אוהבת נקודות!!! ואדום ובכלל...

    יופי של מתנות.

    מירה

    השבמחק
  14. מעשה בבת אח אהובה שאינה מפסיקה להפתיע במעשייה, בכשרונותיה, ובכתביה. אין לי מילים להביע את התרגשותי למקרא "המעשייה" שכתבת והתוצאה פשוט מהממת ומחייבת. מחכה לבואכם.
    באהבתי הענקית הפצאלית.

    השבמחק