יום רביעי, 28 ביולי 2010

יום הולדת....

אתמול היתה לי יומהולדת....אקדים ואומר שיום הולדת הוא מבחינתי יום של חשבון נפש עם עצמי, (אפשר לחשוב שאני חוסכת מעצמי את החשבונות הללו בימים אחרים) אחסוך פרטים מיותרים, המקורבים אליי ודאי מכירים את "הסחורה" ....אסיים ואומר מזל שסיומו של היום היה מפתיע, מוצלח וכיפי מאד. ביתי הבכורה הצליחה לארגן מתחת לאפי חגיגה קטנה עם כמה חברות קרובות אלי במיוחד. מכיוון שאני בן אדם שלא כל כך אוהב הפתעות, ומסתבר שגם לא כל כך ימי הולדת, חסו עליי בני משפחתי הרחומים והודיעו לי כשעתיים לפני השעה המיועדת שאתחיל להתכונן נפשית (לשנות את המצב רוח) וגם פיסית (בכל זאת בראש חודש וביום הולדת צריך להתרחץ לא???) . היתה חברה מהנה ואהובה, אוכל משובח , הרבה צחוקים ופטפוטים ובקיצור היה מאד מאד שמיח, גם לי וגם לסובבים אותי. קיבלתי מתנות כיפיות, ברכות שוות (שהן בעיני הכי הכי חשובות... הרבה הרבה לפני המתנות), ושמחתי להתעורר למחרת היום לבוקר חדש שאינו יומהולדת. מכיוון שאני בכל פעם מדברת על ההקשרים שברשומות שלי, תראו מה קיבלתי מתנה מחברתי שלבתה תפרתי את אחד מפנקסי המחטים. לכזו קופסת תפירה התכוונתי בנסותי לתאר את קופסת התפירה של אימי בילדותי. חברה שלי שקראה כמובן את הסיפור מצאה לי אחת שכזו בשוק הפשפשים. מתנות שכאלו המובאות עם מחשבה עלי ,מאד מאד משמחות אותי. מה גם שבוע שעבר כפי שהבטחתי הלכתי לחפש את הקופסה אותה תיארתי שבתוכה היה פנקס המחטים, את הפנקס מצאתי, מאד דומה בתאורו למה שזכרתי, רק אימי תיקנה אותי שהפנקס היה של דודתה של סבתי (ולא של אימי) דהיינו הוא עוד דור ותיק יותר. משום מה הקופסה המקורית שזכרתי לא היתה בביתם של הורי ואמי לא זכרה היכן היא ... (מפתיע אבל זו האמת) במקומה היתה אחותה הצעירה של הקופסה, דומה לה מאד, גדולה יותר, חורקת פחות, אבל לא הדיפה ריח של זכרונות כמו הקופסה הישנה. אז הנה במקום הקופסה הישנה עם הזכרונות שלי כילדה... קיבלתי אני קופסה עם ניחוחות של זכרונות של אנשים אחרים, הצירים קצת שבורים, ידית אחת חסרה, ציר עץ אחד נפל, פרטים שמאד הטרידו את חברתי ומיד היא מיהרה להראות לי אותה ( את כל האמת) הרגעתי אותה , שזה בסדר, אין פה שום דבר שהוא לא בר תיקון על ידי "ידי הזהב", אז מחכה לך עבודה.... אז בתמונה הפותחת את הרשומה, אני מקיימת הבטחה ומראה את הכרית שקיבלתי כהחלפה מוולולו, אחרי שעשינו קפיצה לאיקאה ומילאנו אותה ועתה היא מפארת את הסלון וכבר קצרה מחמאות ושבחים.
ואילו בתמונות הבאות קופסת התפירה החדשה - ישנה שלי....(המקורית מהילדות לא היתה למיטב זכרוני מעוטרת בפרחים מלמעלה) בדיעבד אני מצטערת שצילמתי אותה על צידה המוצלח, ולא רואים כמעט את כל הפגמים.





וככה היא הגיעה אלי עם סרט לבן וחגיגי....


התכוונתי בכלל להראות קצת שיפוצים שעשיתי שלשום, תמונות של לפני ואחרי...מכיוון שאני לא כל כך רגועה עם אחד השיפוצים... אם יצא מוצלח או שמא חרבתי את הרהיט, ומכיוון שממילא כבר יצא פוסט ארוך למדי נשאיר את השיפוצים לפוסט הבא....


12 תגובות:

  1. פתחתי הבלוג רגע לפני השינה. באמריקה זה היה נחשב לך מכתב תודה. אבל אפילו שם לא שולחים תודות כל כך מהר. שמחתי מאוד מכך שיכולתי לרגש אותך עם מתנה יד שנייה (או שלישית, או רביעית...). אילו חפצים יכלו לדבר, היו מספרים לנו אלו סודות היו חבויים בקופסא זו. תהני, הטמיני, תפרי, ושתפי אותנו, הקוראות החברות, ביצירותייך והגיגייך.
    עינת

    השבמחק
  2. תחילה המון המון מזל טוב מהלב
    והעלת לי נוסטלגיה של ממש עם קופסת התפירה שקיבלת
    כזאת בדיוק היתה לאימי ובדיוק השבוע שאלתי אותה עליה תהני לך והמשיכי ליצור ולשתף אני מבטיחה להישאר קוראת נאמנה.

    השבמחק
  3. לחברתי הוירטואלית החדשה...
    מזל טוב!
    שולחת צרור איחולים וברכות מאי שם...
    נ.ב. גם לי יש קופסא כזאת מסבתא שלי זכרונה לברכה...בתוספת אוסף הכפתורים שלה- וינטאג' אמיתי...

    השבמחק
  4. המון המון מזל טוב
    איזו גישה מפתיעה לחגיגות (אמרה הפסיכית שחוגגת לעצמה כל חודש יום הולדת (יום הולדת שלושים וחמש וחודש, יום הולדת שלושים וחמש וחודשיים וכו)
    ובכל מקרה הקופסא משגעה וזה באמת מרגש לקבל מתנות שכאלה
    מחכה לראות את השיפוצים :-)
    נילי

    השבמחק
  5. שוב מזל טוב וחיבוק גדול!
    מבינה אותך לגמרי בעניין חשבונות הנפש וימי הולדת במצב רוח עגמומי :-)
    הקופסא נהדרת ובאמת חשים בתוכה את האהבה שבה היא נמסרה לך!

    השבמחק
  6. מזל טובים!
    הקופסא יפיפייה ממש ומזכירה לי אחת דומה שיש לסבתא שלי. אני באמת צריכה להגיע אליה קצת לחפור למצוא מציאות. :-)
    תתחדשי

    השבמחק
  7. מזל טוב! גם לי קופסא כזו מסבתי והן מביאות מזל ואהבה ליצירות, זה בדוק (-: תתחדשי! קיבלתי קופסא דומה רק בממדים "אמריקאיים" (60 סמ רוחב 45 גובה) שאמי קנתה בבוסטון, היא ענתיקה יפיפה אבל זה לא אותו דבר.. שתהיה לך שנה מופלאה!

    השבמחק
  8. תוך כדי קריאת הפוסט והתבוננות בתמונות,נזכרתי שקופסת כלי התפירה המקורית שאת זוכרת אכן היתה דו קומתית ולא תלת,אף היא היתה מעוטרת בצריבה בפרחים אדומים כחולים. הקופסה היתה שייכת לדודה פנינה אחות סבתי שנפטרה כאשר הייתי בת 15. סבתי מלאה בקשתה לשמור על המתנות עם מכתב הקדשה ולהעניק לי אותן בהגיעי לגיל 18.המתנות כללו שעון זהב(שנגנב) ברווז זכוכית צהוב וקופסת כלי התפירה. ששימשה אותי עד שנרכשה התלת קומתית של היום .בקשתי היום מסופר סבא שיחפש את הקופסה המקורית המאוחסנת באיזה שהוא מקום בבית או במחסן.
    סבתא של ע. א. ה.

    השבמחק
  9. מזל טוב!!! כנראה שילידי יולי (וגם אני בתוכם) הם אנשי חשבון נפש....
    שיהיה יום הולדת שמח, אחרי הכל, ומלא ברכות ואיחולים. וששנה הבאה אולי יהיו קצת פחות חיבוטים....
    הקופסה מהממת- ישלי כזו דומה שהביאו מחו"ל
    הילה 696

    השבמחק
  10. מזל טוב!!!!
    קופסת התפירה נהדרת, גם לאמא שלי ולסבתא שלי היו כאלה :-)
    שתמיד תזכי לחברתן של חברות טובות ביום ההולדת :-)

    השבמחק
  11. מזל טוב יקרה שלי! כל מילה שלך מעלה בי זכרונות נהדרים . קופסא של 3 קומות היתה לסבתא נחמה והיא עדיין נמצאת על המדרגות של העליית גג. והאהבה שלך "לחטט" במגירות כל כך זכורה לי. "מחלה" שכולנו היינו נגועים בה.המתנות שקיבלת מקסימות. באהבה כי גדולה מהפצאלית

    השבמחק