יום שבת, 11 בדצמבר 2010

"זה רק התאריך...."

הרשומה הזו נכתבה לפני ימים מספר בעת הסערה הגדולה......השעה היתה כבר שעת לילה מאוחרת (אלו השעות שבדרך כלל אני כותבת) פתאם כתוצאה מהרוחות והגשם העז, היתה נפילת מתח קצרצרה לשניה ורבע שלאחריה הייתי בטוחה כי כל מה שכתבתי נמחק. מרב באסה אפילו לא טרחתי לבדוק (כן, קצת אופטימיות בחיים לא היתה מזיקה לאף אחד בטח לא לי) ופרשתי לישון. הימים עברו....ואפילו לא טרחתי לבדוק מה קרה עם הרשומה.

היום החלטתי שכדאי לשכתב את הרשומה שהתיחסה קצת לחנוכה ותיכף לא תהיה רלוונטית......מה גדולה היתה הפתעתי לגלות שהרשומה נשמרה בחלקה....אוטומטית...אז הנה אני ממשיכה מהיכן שהפסקתי....

היום בדיוק לפני שנה ב 11 בדצמבר כתבתי את הרשומה הראשונה שלי בבלוג שקראתי לה "תופרת עוגיות". (אני רוצה לתת קישור לרשומה הזו אבל אין לי מושג איך עושים זאת) אני זוכרת שחתמתי אותה בברכת חג אורים שמח.....ושאווירת חג האורים וקיסמו של חג המולד (אפילו שהוא לא החג שלנו) היו באוויר.


אז הנה חלפה לה שנה בדיוק....

10 רשומות נכתבו עוד בשנה הקודמת (שנת 2009)

60 רשומות התווספו בשנה הנוכחית (שנת 2010)

סה"כ 70 רשומות, מספר עגול וחגיגי כיאה לחגיגת יומהולדת....


אמנם את הבלוג פרסמתי כחודש מאוחר יותר בתאריך ה 8 בינואר 2010, אחרי שכתבתי כמה וכמה רשומות. הוא פורסם עם רשומה בשם "בלוג חדש נולד" וזהו אולי יום הולדתו הרשמי של הבלוג....היום בו יצא לאוויר העולם ולקהל הקוראים....


ומדוע קראתי לרשומה הנוכחית" זה רק התאריך"?

אצלינו במשפחה ואני בטוחה שזה קורה בקרב משפחות עם ילדים צעירים בשנים....כל נושא יום ההולדת היה נורא מבלבל. כשהייתי מברכת ומתרגשת ביום הולדתו של אחד מילדיי, ההוא ישר היה מרגיע אותי...."אבל אמא זה רק התאריך" - כאילו התאריך (היום בהא הידיעה היום המרגש הזה בו הגיח לאוויר העולם) בכלל אינו חשוב (שהרי הוא רק התאריך), מה שחשוב היה, מתי החגיגה בבית, מתי החגיגה בגן, מתי מקבלים מתנות...

אז נכון מאז הקטנטנים בגרו והם כבר מבינים את המשמעות של יום ההולדת...ואנחנו בכלל נוטים מאד לחגג את היום בו נולדו...אבל מאז המשפט הזה "אמא זה רק התאריך" נשאר חרוט בזכרוני...כבדיחה מתוקה.


אז נכון, היום זה רק התאריך...ובעצם לבלוג לא עורכים חגיגות, ולא כותבים לו ברכות ולא מכינים לו עוגת יומהולדת במיוחד בשבילו ואפילו לא מחכות לו מתנות ליד המיטה.

אבל חשוב וראוי לציין את היום הזה שבזכותו קרו דברים.....

בזכותו הכרתי עולם ומלואו של יצירה ויוצרות שלא הכרתי.....ולא שלא יצרתי קודם לכן.....אבל חשבתי שאני די לבד בענין (איזו מחשבה עווילית). בזכותו גיליתי פורומים וקומונות, הגעתי לסדנאות, למדתי דברים חדשים, נהנתי מקבלת החלפות, עוד יותר נהניתי להכין. חברויות חדשות נולדו בזכותו, (ובזכות המקריות שיכולה להיות רק בארצינו הקטנטונת...) עם מיילים ארוכים לתוך הלילה. אפילו נסיעה ללונדון התאפשרה הודות ובזכות הבלוג (וגם בזכותה של זוהר היקרה).

שנה חלפה ואני עדיין זוכרת בהתרגשות את הטלפון מצמד החמד שהתקשר לברך אותי על הולדתו של הבלוג והגחתו לאוויר הקוראים, טלפון שתפס אותנו באמצע טיול של שבת חורפית - בו סיפרו לי שיש לי כבר תגובה ראשונה. עוד יותר אני זוכרת את ההתרגשות שלי כשחזרנו מהטיול וקראתי אותה בעצמי....של גלי...המגיבה הראשונה.


מאז התגובה הראשונה כבר קיבלתי תגובות נוספות ואני חייבת להודות שאני שמחה ומתרגשת ומודה על כל אחת ואחת מהן. התגובות בעיני הן איזושהי אות מהצד השני שמעבר למסך. תמיד כשאני כותבת אני תוהה מי עומד שם מעבר??? מי קורא??? את מי זה מענין מה אני כותבת??? התגובות בעיני הן מענה נהדר לכל השאלות הללו. פעם לפני שראיתי כמה כניסות יש לבלוג....חשבתי לי לתומי, שהתגובות הן בערך מספר הכניסות....להפתעתי גיליתי כי טעיתי בענק.....ויש הרבה הרבה יותר כניסות מתגובות, פעם מישהי אמרה לי שהיא מתביישת לכתוב לי תגובה כי נראה לה שמגיבות אליי רק כאלו שמכירות....ההפך הוא הנכון , מעטות התגובות שקיבלתי מאנשים שהכרתי עוד קודם, רובן היו בתחילה אנשים אנונימיים, שמעצם הגבתם כבר הפכו למוכרים יותר ויותר. דוקא בזכות התגובות נוצרו היכרויות....ואני מברכת על כך.

אז תודה לכל הקוראות שלי.....ואולי הקוראים (אני יודעת על 3 וכולם בני משפחה), המגיבות והמגיבים....וגם אלו שלא מעיזים להגיב (אולי זה הזמן להתחיל).....אני בכל מקרה מאד אשמח לדעת מי הקוראים שלי.....(גם המתחבאים....)

מכיוון שאני חמושה יותר מתמיד במצלמה לאחרונה, אני חותמת את הרשומה בתמונות ממחזמר ססגוני וקצבי מלא בשירים וריקודים שצילמתי בחג החנוכה.....בשם "רגליים שמחות" ..... על פינגווינים שמשוחק כולו על ידי ילדים ונוער מלבד דמות אחת....(הכחולה שבתמונה) ויורד ממש עוד ימים מספר.




























כזכור הרשומה הזו נכתבה מראש...... יום לאחר כתיבת הרשומה הזו...קיבלתי תגובה מפיצולה.....שהיא מעבירה את שרביט "הבלוגרית הסטייליסטית" אליי, משמע שהיא בחרה בי להיות אחת מ 8 בלוגריות סטייליסטיות.....מה זה אומר אתם שואלים? האמת היא שגם אני לא כל כך הבנתי בתחילה.....לא בטוחה שאני מבינה גם עכשו...בעודי מחפשת מה זה אומר, קיבלתי ברכות על שנבחרתי גם על ידי הלה696 , שוב להיות בלוגרית סטייליסטית....אז מה זה אומר שאני סטייליסטית בריבוע???


בכל מקרה הוחמאתי כפול שתיים....וזה היה בעיתוי מצוין ליום הולדתו של הבלוג.....אז תודה לפיצולה ולהילה....ואקדיש לנושא רשומה משל עצמה....בהמשך....
שוב בשל כשלים טכניים עברו עוד מספר ימים...עד לפרסומה של רשומה זו.....(בואו נומר את זה במילים עדינות.....תמיד הזהירו אותי, שבסערות רצוי לא לעבוד עם המחשב....כמובן שאף פעם לא הקשבתי....אחרי מה שקרה למחשב בעקבות הסערה, נראה לי שהפנמתי את המסר.....)


20 תגובות:

  1. יא בלוגרית בסטייל בריבוע....מזל טוב! תודה על הפרגון כאן ובכלל. אני נהנית מכל פרסום שלך גם אם הוא בתאריך שהתכוונת וגם אם לא. בהזדמנות אספר לך מה עמדתי על ימי הולדת של אנשים לגבי בלוגים זה סיפור אחר. מקוה שהמטוס שלנו ימריא מחר כי בינתיים הכל פה לבן לבן נקי יפה ושקט......

    השבמחק
  2. מאד מעניין לקרוא ולדעת איך נולד בלוג. לכל אחת או אחד סיפור משלו. לגבי התגובות אני מבינה שלכל בעל בלוג זה חשוב ומעניין וכן יש הבדל גדול בין כמות הקוראים למגיבים. אבל כל תגובה משמחת ומרגשת, הבנתי זאת מאז שפתחתי את הבלוג שלי עוד מעט מתקרב גם הוא ליומולדת שנה.
    מאחלת לך המשך הנאה ביצירה ובכתיבה, ממני ורד מ"ורדים והדסים". ו...כמובן ברכות על הסטייל !

    השבמחק
  3. ברכות בריבוע!
    ואני בטוחה שהדמויות מהמחזמר הזה כבר נותנות לך השראה לתחפושות מהממות בפורים 2011...
    :-)

    השבמחק
  4. זה לא פשוט לפתוח בלוג כי צריך המון אומץ. בהתחלה את חושבת שצריך אומץ טכני. להתמודד מול המחשב על תצוגות, עיבוד תמונות או קישורים. אבל כשהקשיים האלה נפתרים, פתאום את מבינה שפתחת ערוץ לעולם ואת מזמינה אנשים זרים להציץ לך לראש. רק אז מתחילה התמודדות שמצריכה אומץ אמיתי - מה יש להגיד? איך כדאי להראות? ואת מי זה מעניין?.
    אם בלוג חוגג שנה, ועוד שנה עשירה שכזאת, זה מראה שיש תשובות משמחות מאוד לשאלות המה, והאיך והמי. מסתכלים אחורה ויש הפתעות ויש חוויות ויש סיבה לחגוג יומולדת. בתאריך.

    אני מצטרף לברכות של שאר הקוראים כי אני אוהב לבקר כאן בקביעות. גם כי מעניין לי, וגם כי אני נהנה מהתמונות וגם כי אחרי שלושים ומשהו שנה של היכרות, כיף לי ללמוד דברים חדשים על הכשרונות של אחותי.

    הופ, הופ, טרללה.

    השבמחק
  5. נשמה...העלת חיוך על פניי על הבוקר....תודה לך חמד החמוד....

    השבמחק
  6. מזל טוב לך ולבלוג!!!!
    לא תמיד מגיבה, אבל אוהבת לקרוא אותך ואוהבת מאוד את מה שאת עושה :-)

    השבמחק
  7. לפעמים עוברות הרבה שנים עד שזוכים להכיר
    אנשים אך אם זה במובן החיובי מה טוב!!!
    מי יתן ותרבינה עוד הרבה שנים עשירות ופוריות
    של רשומות ושתמשיכי לחגוג להם ימי הולדת מלאות אוצרות וחוויות ואנו נמשיך לקרוא בקביעות והנאה
    הנהנים מפרי יצירותיך.

    השבמחק
  8. תודה תודה.....אני לא יודעת מי שלח לי אותה??? אפשר להזדהות??? אני ממש סקרנית....

    השבמחק
  9. כיוון שבזכות הבלוג גילינו אחת את השניה,הכרנו ומאד התחברנו, אז בעצם גם אני חוגגת...
    תמשיכי לשתף אותנו בעבודותייך המקסימות, בהגיגים ובצילומים,
    ושנמשיך לזכות לעוד הרבה מיילים לתוך הלילה (תיכף אכתוב לך אחד...)
    מזל טוב!!!

    השבמחק
  10. מזל טוה
    אני קוראת את הבלוג שלך ונהנית עוד מהפוסט הראשון ובאמת הגיע הזמן להגיב - מזל טוב ושתמשיכי..

    השבמחק
  11. אכן היגע הזמן...ותודה על כך....וכן תודה על כל תגובה ותגובה....באמת כיף לקרוא.

    השבמחק
  12. מזל טוב!! התמונות יפהפיות, שמחתי להכיר אותך, ואני מאחלת לך ולבלוג עוד שנים רבות של הנאה ויצירה! :)

    השבמחק
  13. תודה תודה שמחתי גם אני....

    השבמחק
  14. מאחלת לך עוד המון פוסטים ויצירות ובעיקר הנאה ממה שאת עושה (-:

    השבמחק
  15. אני די חדשה פה בבלוג אצלך ותוך רגע נשאבתי פנימה...לתמונות הנהדרות שלך, לסיפורים ולכתיבה המקסימה והמרתקת....

    אז המון מזל טוב ואני מאוד שמחה שזכית בתואר הבלוגרית הסטייליסטית כי כך בעצם גיליתי אותך...

    תמשיכי לפרסם רשומות, להעלות תמונות ובעיקר לשתף... :)

    השבמחק
  16. תודה לך....וכבר יצא משהו טוב מהתואר בלוג בסטייל

    השבמחק
  17. אנונימי מברכת
    לבלוגרית הסטייליסטית הרבה מזל טוב!
    שאי בגאון תואר זה. שתהיינה עוד הרבה שנים פוריות,עשירות ברעיונות,ביצירות ובכתיבה שופעת.מוקסמת כתמיד, באהבה כי גדולה!
    מהפצאלית.

    השבמחק
  18. תודה תודה.....באהבה גדולה חזרה.....זיהית בתמונות???

    השבמחק
  19. Wow! I'm just catching up, reading all the posts I've missed. I can't believe it's been a year. Thank you for sharing with us all your lovely posts. I'm proud to be your friend. You are a source of inspiration to me, and from reading the comments, it appears to many others as well.

    השבמחק