יום שני, 18 בנובמבר 2013

שתיים


אני אוהבת לצלם אחים, אני אוהבת לצלם תאומים.....תאומים הם אחים אשר נולדו לאותה האם בהריון אחד. אחים תאומים היא תופעה מרתקת בעיניי. ילדים שנוצרו וגדלו יחד באותו הרחם, שנולדו יחד. מין הכפלה של הטבע. יש מין קסם מיוחד סביבם. במיוחד סביב התאומים הזהים ובכלל העיניים מייד נמשכות לתאומים כשרואים אותם חולפים ברחוב אי אפשר להשאר אדישים לתופעה המיוחדת הזו של הטבע. מערכת היחסים המורכבת בין תאומים מסקרנת אותי. כילדה  הסתכלתי על תאומים קצת בקנאה. תהיתי, האם כיף לגדול כשלצידך ילד צמוד נוסף שעובר איתך הכל...שותף שלך לכל אורך הדרך מההתחלה. אתה בעצם אף פעם לא לבד. האם אתה חש לפעמים בדידות? או שהאינטימיות והחברות הכל כך מיוחדת שנוצרת ביניכם מהווה עבורך עולם ומלואו ומספקת לך את כל מה שאתה צריך. לפעמים הוא כל כך דומה לך עד כי אי אפשר להבחין ביניכם. ומה עם הייחוד שלך? איך מוצאים אותו? ומה עם הצד האחר של התאומות...ההשוואה הבלתי פוסקת של החברה בעיקר: הוא / היא יותר גבוה/ה, יותר חכמ/ה, יותר מהיר/ה, יותר נחמד, יותר יפה בעיקר יותר או פחות. איך אתה מתמודד כילד עם ההשוואה הזו. עם התחרותיות הבלתי פוסקת הזו? איך אתה חי עם חלוקת תשומת הלב כל הזמן....עם הסימביוזה הזו....הרי אתה אף פעם לא לבד. האם אתה מוצא זמן להיות לבד? האם אתה רוצה להיפרד לעיתים מאחיך התאום? הרי ככה אף פעם לא ממש משעמם לך. האם יש לו תכונות שהיית רוצה להיות כמוהו? האם אתה מקנא בו? האם אתה מקנא בילדים יחידים? (שהתפתחו לבד בבטן בלי אף אחד לידם?) האם כתאום שגדל לתוך הסיטואציה הכל כך מיוחדת הזו אתה בכלל שואל את עצמך את כל השאלות הללו שאני שואלת כאדם יחיד? 

 


יש מין שותפות הדדית ביניכם, הוא/היא  לצידך כל הזמן כמעט, את/ה
מתבונן/ת בו.....


והוא/היא בך.....


ויש רגעים של קרבה וביחד......ואז אתה מבחין שעל אף ה"תפאורה" השונה (מרקם השיער השונה, הצבע, הנמשים), יש גם המון דמיון. 


הוא/היא מספק/ת לך המון תמיכה ובטחון שיש על מי להישען.....


עבור פרויקט צילום שלי תיעודי וייחודי, אני מחפשת תאומים/תאומות/שלישיות/רביעיות מכל הגילאים. 
אפשר לפנות אליי במייל sagithallel@walla.co.il או בנייד 0527275488. 

תודה שגית


8 תגובות:

  1. נהדר! גם אני תמיד רציתי אחות תאומה, או אפילו אחות גדולה...

    השבמחק
  2. מדהימות. אני מכירה באופן אישי!

    השבמחק
  3. אוף, נעלמה לי התגובה :(

    רשמתי שבתור תאומה תמיד ראיתי באחותי את החברה הכי טובה שלי. וההורים שלנו השכילו לגדל אותנו עם מינימום תחרותייות ועם מקסימום פיתוח האישיות והאינבידואליות של כל אחת כאדם העומד בפני עצמו.
    אני לא זוכרת שאיי פעם רציתי להיות ילדה יחידה, כן זוכרת הרבה פעמים ששמחתי שיש לי את אחותי לידי ושאני לא לבד.
    ברור שהיו מקרים של קנאה, אבל לא משהו דרסטי (אנחנו די זהות במראה וגם מבחינת "יכולות" לוגיות זהות, מה שבאמת מזל ומוריד מקרי קנאה...)
    הכי כיף זה לדעתי עכשיו, ששתינו בוגרות וילדנו בערך באותו זמן- התחושה שיש את מי לשתף, שמבין, שנמצא שם- יקרת ערך...


    אני גרה בחו"ל כרגע, אבל אם זה יהיה רלוונטי במרץ נראה לי ממש כיף לבוא להצטלם אצלך.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואני אחותה התאומה,מתרגשת לקרוא את התגובה ומסכימה עם כל מילה.
      מתגעגעת מאוד!
      *וגם אשמח להצטלם ביחד:)

      מחק
    2. השאירו לי במייל את המייל שלכן או טלפון להתקשרות.

      מחק
  4. אני מנסה לחשוב אם הייתי יכולה לשכנע את הגברברים שלי להצטלם לפרוייקט (בתאוריה... שישתחררו מהצבא קודם :) )
    צילומים יפים וחומר למחשבה עבורי כאמא לשלישייה בפרט.

    השבמחק
  5. הלוואי שתצליחי לשכנע אותם....בשמחה רבה. שתדעי שחשבתי עליהם בעניין הפרויקט.

    השבמחק
  6. היי שגית. יופי של כתיבה, של שאלות, וכמובן של תמונות :)
    מוזמנת לפנות אליי. יש לי תאומות בנות 10.
    שני הורביץ טל: 054-9798308

    השבמחק