יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

בילבי בת גרב




בילבי בת גרב היא גיבורת סדרת ספרי הילדים הנושאים את שמה שנכתבו על ידי סופרת הילדים השבדית אסטריד לינדגרן.
הספר הראשון בסדרה שיצאה לאור בשנת 1945 היה רב מכר בשבדיה ובעולם כולו. 
מדהים איך כילדה בילבי שבתה את ליבי.....מדהים איך הסתכלתי אליה ממרום/מנמוך/מקטון גילי אז.....ילדה עצמאית, חופשיה, משוחררת מכל משמעת ומחויבות מבלי שאיש יאמר לה מה לעשות....חיה בכפר שבדי קטן בוילה וילקולה עם הקוף שלה המכונה מר נילסון וסוס מנוקד המתגורר במרפסת .....היא היתה עבורינו התגשמות החלום הילדי.... 
העבדה המצערת שאימה מתה, ואיש אינו יודע היכן אביה..היא טענה שהוא רב חובל המפליג בים הדרומי.....לא גרמה לי כילדה לרחם עליה.....היא נראתה לי חופשיה, חזקה, עשירה (החזיקה ארגז מלא מטבעות זהב), ואינה נתונה למרותו של איש.....מבלה בהרפתקאות עם חיות המחמד שלה במקום לחיות חיי שגרה וללכת יום יום לבית הספר.....
היה לי את הספר עם הצילומים בילדות...הפורמט הזה של צילומים של ממש ןלא איורים....עוד יותר גרמו לנו להזדהות עם בילבי כאילו היתה דמות בשר ודם....ולא דמות דמיונית מאוירת....אין לי מושג היכן הספר היום....משום מה נעלם.....
ילדיי כבר לא גדלו על בילבי....אני לא בטוחה שהם מכירים את קורותיה....
כשיובל הגינגית הגיעה אליי, עם הצמות הכתומות והטמפרמנט המתאים היא הזכירה לי אותה......אמנם הצמות היו ארוכות יותר ולא הדוקות כל כך כמו של בילבי עד שבלטו משני צידי ראשה.....אבל תודו שיש דמיון.....


 בשבדית קראו לי פיפי....שם שפחות היה תופס פה בארץ....


 בילבי ומר נילסון על כתפה


 בילבי בפתח וילה וילקולה שעל המרפסת נמצא הסוס המנוקד....
וזו בילבי בגרסה עכשווית....






11 תגובות:

  1. צילומים מדהימים כרגיל :-)
    והשראה נהדרת ומאוד מאוד מתאימה...

    השבמחק
  2. אין כמוך....
    מחכות ומצפות.... :-)

    השבמחק
  3. תמונות מקסימות! בילבי בתרגום החדש שיצא לפני כמה שנים כבשה אצלנו את הילדים בדיוק כמו שאותי בורסיה המחוספסת שאת זוכרת (-: יש בה את הקסם האמיתי של החיים שהיינו רוצים...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה....לא מכירה את התרגום החדש.....אבל אין ספק שבילב כילדה קסמה לנו בחיי החופש שלה....

      מחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. טוב לא אוביקטיבית מודה...מאז ומעולם אהבתי את בילבי...אבל כשראיתי את הבילבי הזו....נמסתי...שגית,ללא ספק בלוג מקסים ומרגש..בילבי תמיד נגעה לליבי...והבילבי הזו...באופן מיוחד!!! תודה על התמונות המקסימות. כיף שהיה לנו העונג להנות מכשרונך.אמא של בילבי

    השבמחק
    תשובות
    1. בכיף גדול....לעונג היה לי לצלם את הגי'ינג'ית הטמפרמנטית שלכם

      מחק
  6. התמונות מהממות!!
    גם לי יש גינגית בבית (קטנונת -3) , בפורים חיפשתי אותה לבילבי :)
    עכשיו מחפשת לקנות לה את הספר...

    השבמחק
  7. איזה תמונות מקסימות. לגמרי בילבי

    השבמחק