יום שישי, 25 ביוני 2010

הלו דויילי 2

ההחלפה השניה אליה נרשמתי בקומונת פרידה ונומה היתה החלפת דויילי. אני חייבת להודות שעד להרשמתי להחלפה בכלל לא ידעתי שככה קוראים למפיות הללו, לא המקוריות הסרוגות ולא לאלו מהנייר. נמענת ההחלפה שלי היתה אמאענת אשר אינני מכירה אותה כלל וכלל. אמנם היה צירוף מקרים משעשע שבמפגש פורום שהתקיים בכפר הס עת החלפנו כריות ריחניות לארון, מכל הבנות שהיו בפורום והיו די הרבה, אמאענת היא זו שקיבלה את השקית הריחנית שלי.... אך כמובן שמפאת הסודיות לא אמרתי לה על זה כלום. ניסיתי לדלות אינפורמציה לגבי טעמה של ענת במפגש מבנות שמכירות אותה ונאמר לי " נראה לי שאתן באותו הראש ואל דאגה נראה שתקלעי לטעמה... עם זה יצאתי. חזרתי הביתה וחיפשתי קצת במחשב אמנם אין לה בלוג, אך נכנסתי לפליקר שלה שם למדתי כי היא חזקה מאד בתפירה ובבובות וולדוף ( מקווה שאייתתי נכון את השם), אי לכך החלטתי לשנות כוון ודוקא ללכת לכוון בו נראה לי שאין לה נגיעה, ושבכלל לא קשור לתפירה ובדים. הרעיון נהגה די מהר, משהו שקשור למסגרת. אני חייבת להודות שבשלב המעשי נתקעתי, התחלתי לעשות כמה נסיונות להפוך את הדויילי לשבלונה, הרעיון היה מוצלח, הביצוע בחלקו גם כן, אבל לא הצלחתי לקבל את התוצאה שהיתה לי בראש בשל בעיות טכניות ונטשתי את רעיון השבלונה. אחר כך החלטתי לשבץ את מפית הדויילי בתוך הפספרטו של המסגרת, בתחילה בחלקים די גדולים ושוב גזרתי וניסיתי.... לא הייתי מרוצה מהתוצאה ושוב התחלתי לחשוב על פתרונות אחרים. לבסוף הגיעה ההארה.... לגזור מתוך הדוייליס פרחים ואיתם לקשט את הפספרטו שעל המסגרת.


כבר בבחירת הכנת המסגרת היה לי ברור אלו תמונות אשים בתוכה. אלו הן תמונות ילדות של אימי מראשית המדינה עת היתה בין הילדים הראשונים של קיבוץ אי שם בצפון מעל קרית שמונה. כבר שנים כשאני מתבוננת לעיתים באלבומיה של אימי אני מודה לדודה הצלם, שההשאיר לה ולנו תמונות יפיפיות ששכאלו, שכלל אינן אופיניות לזמנו. בהתאם לתמונות המיושנות בגווני חום, צבעתי את המסגרות. אז אולי אתן לתמונות קצת לדבר....



מבט מקרוב, לפרחי הדויילי הגזורים ולנייר הקראפט ששימש כפספרטו.


כמובן שהבהרתי לאמאענת שהיא יכולה להשתמש בתמונות כפי שהן כתמונות וינטג', או לחילופין להחליף את הצילומים בצילומים אחרים כרצונה. לי בכל אופן יש חברה שתמונה של אימי מקשטת את הסלון, הרבה אחרי שהתמונה התקבלה.


שימו לב לאוברול ולקשר הנפלא שלו בגב, מה שלא רואים בתמונה הם מכנסי הבלון של האוברול, שממש חזרו לאופנה בזמן האחרון.


ומבט לעבר הישיבה "האלגנטית" ונעלי "השבת".









7 תגובות:

  1. אויש כמה שזה חמוד....אהבתי את העובדה שהוצאת פרחים מתוך הדויילי וגם שהשתמש בתמונה וינטג'ית אמיתית....המסגרת הכחולה המיושנת היא גם פרי יצירה שלך? או שמגיעה ככה....אם את יישנת אותה אשמח לשמוע באיזה צבע ואלו שלבים....בכלל איזו החלפה יפה היתה לכן בקומונה, אני מתה על דוייליז!!!!

    השבמחק
  2. ...המסגרות המיושנות יפהפיות, הרעיון של פרחי הדויליז החתוכים כרקע לתמונה משגע - והתמונות - באמת נפלאות. יצאה תוצאה סופית מהממת!

    השבמחק
  3. יא, זה מקסים, לא נרשמתי להחלפה כי לא היה לי שום רעיון מה עושים עם דוילי, לא תיארתי לעצמי שאפשר לעשות כאלה דברים מהממים

    השבמחק
  4. נהדר! הצביעה והשילוב עם הדוילי פשוט נהדר!

    השבמחק
  5. איזה יופי...
    אהבתי מאד.
    ממש החלפה מוצלחת וכיפית!

    השבמחק
  6. פצאלית אמר/ה...

    הפתעה מקסימה!
    פשוט תענוג לראות את יצרותייך!
    גאווה גדולה!

    השבמחק
  7. פצאלית... האם מדובר בפצאלית האם, או שמא בפצאלית ג'וניור.... בכל מקרה כיף לשמוע ממכם... מקווה שאתם משתפרים מדי יום.

    השבמחק