יום ראשון, 20 ביוני 2010

שעורי בית בבריכה

השתתפתי בשעור הראשון בסדנת צילום אצל דנה בשישי בבקר. לבושתי הרבה אני חייבת לומר, כי על אף שאני מצלמת במצלמה לא רעה בכלל, עם עדשה טובה, אין לי ולו חצי מושג איך מצלמים במצלמה מלבד מצב האוטומט. עד היום יצאו תמונות די טובות ולמרות שלא היתה לי כלל שליטה עליהן, מלבד קומפוזיציה או בחירת אוביקט הצילום, לא טרחתי ולו פעם אחת לקרוא את מדריך ההוראות. כשדנה ביקשה שנביא את המדריך עימנו לקח לי זמן רב לאתר אותו בבית. חזרתי נלהבת מהשיעור מחד כל כך הרבה דברים חדשים.... ומתוסכלת מאידך כמה גדול הפער בין מה שיודעים לבין מה שהייתי רוצה לדעת... אבל צריך להתחיל מאיפשהו לא? עד לאותו בוקר כל כך לא הכרתי את מצלמתי, עד רמה שאפילו לא ידעתי כיצד מנטרלים את הפלאש, ולכן נמנעתי לחלוטין מצילומי פנים (שונאת את הצילומים עם הפלאש). חזרתי מלאת מוטיבציה מהסדנה....ולחצתי על המצלמה אותם אחר הצהרים, ללא הרף. בדיוק באותם אחר הצהרים הגיע הצמד חמד ( שהוזמן מראש כמובן), לחגיגת קישוט עוגת יומההולדת שנערכה ביום למחרת. זה הזמן לספר, כי כמו חגיגות פורים, גם בנוגע לימי הולדת.... ישנה התחגגות לקראת המאורע שכוללת הכנות לרב ועיצוב עוגה בנושא יומההולדת. חשבתי שאמנם כמעט ואין לי חלק בעיצוב העוגה השנה מלבד קנית הקישוטים ואפיה של העוגה הבסיסית (שגם זה נחסך ממני השנה, הבנות אפו לבד). לפחות אתרום את חלקי בצילומה, כאשר תוך כדי איישם דבר או שניים ממה שלמדתי בסדנה וכך אכין גם את שעורי הבית. יום ההולדת השנה היה בנושא משחקי מים, אז כמובן העוגה צריכה להיות מעוצבת בהתאם. צמד החמד קיבלו הוראות כיצד צריכה העוגה להראות (ולא אני נתתי אותן כמובן.....). בכלל אכתוב איזה יום, רשומה רק על עוגות יום ההולדת שיצאו מבית היוצר של משפחתינו. היה כיף גדול....לשבת ליד השלחן ולחזות בעוגה הנוצרת..... כל דיירי הבית השתתפו בהכנות, מי בעשיה, מי בצפיה בלבד, ומי באכילת הקישוטים שעל השלחן. אפילו בתיה הסתובבה סביבי השלחן וחיכתה אולי יפול איזה ממתק.... כשסוף סוף העוגה היתה מוכנה, יצאתי חמושה במצלמה לצלמה. עשיתי נסיונות לרב, פתחתי צמצם, סגרתי אותו, שיניתי מהירות....ורצתי מיד למחשב לצפות בתוצאה.... כאן עשיתי טעות וכהרגלי... לאחר שהעברתי את התמונות לתיקיה, מחקתי אותן מכרטיס הזיכרון. ויחד עם מעשה זה נמחקו כל הנתונים החשובים של גודל הצמצם והמהירות. אז אמנם נותרו תמונות יפות, אך ללא נתונים. מה שאומר שאין לי עדיין שעורי בית כמו שרציתי.. ואאלץ לצלם שוב (בינינו זה לא עונש כזה גדול בשבילי).

אז כמה זוויות צילום של עוגת הבריכה.... כל העוגה אכילה למעט מעקה הבטיחות של סולם הבריכה, שעשוי מקשים של איקאה. הבסיס של העוגות הוא תמיד עוגות שוקולד (שתי עוגות עגולות במקרה זה), כשהגדולה היא לנסות ולהשתמש כמעט בכל החלקים של העוגה על אף שחותכים אותה.

שימו לב לשלבי הסולם העושיים מופלה .....




האנשים המשתכשכים במים עשויים מבישקוטים שימו לב לכובעי הים שלהם.....ולעיניים....


מפית דויילי שהוסבה לשימשיה להגנה מפני השמש.... (לקראת חלפת הדויילי הצטיידתי במלאי דוייליס במגוון סוגים) עם המפית קרתה טרגדיה קטנה ,תוך כדי הדלקת הנרות.... ביום ההולדת עצמה המפית עלתה בלהבות ונשרפה כך שהעוגה יצאה מהבית עם מפית דויילי שחורה וכמעט שרופה כליל והילדים זכו לראות את העוגה עם חצי שמשיה שרופה, דבר שיכול היה להיגמר בקרב חלק מכוחותינו בתסכול ובכי רב, אבל החלקנו אותו....למזלינו.



רגע החיתוך של העוגות הללו תמיד קשה לי מאד... הן כל כך יפות ומושקעות שקשה לעשות את הצעד הזה ולהחריבן. כמובן כמו בכל יומהולדת, כל הילדים עומדים מסביב ומבקשים.... אני רוצה את החלק מהבריכה עם הדגים, אני רוצה את הדשא, אני את הגדר, מזל שאף אחד לא רצה לאכול את השמשיה....או את המעקה...


12 תגובות:

  1. אני יכולה לאכול גם את מעקה ואת השמשיה!!
    מרוב שהכל נראה טעים!!!
    יו... איזה דבר אדיר.. אני ממש יושבת כאן מריירת שאת לא מבינה!!

    השבמחק
  2. תודה.... רק תיזהרי שלא יתקע לך בגרון....זה נראה לי לא נעים....

    השבמחק
  3. העוגה הזאת נפלאה !!!!! מתה על כל הרעיונות היצירתיים שבה! כרגיל - איזה משפחה מתוקתקת ארועים - לחייך בהנאה... והצילום - תמיד צילמת יפה, אז אחרי סדנאות אצל דנדושה בכלל בטח... :-) נורא חבל שהן בימי שישי אחרת, אולי סופסוף היינו נפגשות שם! :-)

    השבמחק
  4. נפלא!!!! עוגה מדהימה - מזל שמתועדת אחרת חבל לאכול. והתמונות נהדרות, איזה כיף שתעשי שוב שיעורי בית ככה נזכה לראות עוד...

    השבמחק
  5. וואו היא נראית טוב!!!
    כל הפרטים הקטנטנים ממש משדרגים אותה (עושה חשק לצלול לבריכה ברגע זה)

    ואני גם אט אט לומדת על כל הפונקציות במצלמה שלי (למרות שאני כבר מחכה לרדגע שדנה תלד ותהיה סדנא נוספת...חח)

    שיהיה חופש נעים

    השבמחק
  6. ממוש,

    הצילומים שלך תמיד נהדרים. ולא לדאוג בסוף נופל האסימון לגבי צמצם, מהירות, עדשה והיחסים ביניהם :-) סך הכל זה מאוד הגיוני. אם אני הפנמתי לפני שנים, גם לך לא תהיה בעיה :-)
    העוגה שלך מטריפה. איזו השקעה..וואו!

    השבמחק
  7. מקווה שייפול האסימון מהר בינתיים אני מתאפקת לא להעביר לאוטומט כדי שתצאנה תמונות מוצלחות יותר.

    השבמחק
  8. איזה עוגה מקסימה, תשמעי, הדמויות בפנים כל כך חמודות עם כובעי הים שלהם.
    וחוץ מזה נפלתי מצחוק כשקראתי את הסיפור עם השמשיה שעלתה באש, איזה מזל שהכל נגמר בשלום.

    השבמחק
  9. משגעת!!!! אני רוצה את הצמד חמד אצלי צמוד בכל הפקת יומולדת!!!!! הם ממש עזר כנגדך וזה כיף אמיתי. העוגה נראית טעימה להפליא.....ספרי עוד על יומההולדת.....

    השבמחק
  10. תודה....דבר ראשון לא מוותרת עליהם כל כך מהר.... אולי תצליחי לקרוא להם לבוא ללונדון.... לעוגות יומהולדת.... ושאר מיני עיצובים...לגבי יומהולדת, דוקא הפעם יחסית לימי הולדת אחרים ההפקה היתה צנועה...הנושא שלה היה משחקי מים וזה היה לקבוצה גדולה של ילדים...אם דוקא מענין אותך משחקי המים תשלחי לי מייל ואפרט, מבטיחה לעשות פוסטים על ימי הולדת מוצלחים ומושקעים מאד מהעבר. היו כמה ממש ממש שווים, הפקות של ממש.

    השבמחק
  11. תגובה למקופלת...את אמנם צחקת מהסיפור על השמשיה העולה באש, אבל כלת היומהולדת ממש לא.... זה היה רקע קט לפני משבר גדול מאד.

    השבמחק
  12. נהדר! גם העוגה וגם הצילום!
    להתראות הערב.

    השבמחק