יום חמישי, 19 בדצמבר 2013

גלגולו של בגד


 בגדים בניחוח נוסטלגי המתרפקים על התקופה של פעם מעוררים אצלי געגוע, וגם את הדמיון. יש משהו קסום ורומנטי בעיניי בבגד שהיו לו חיים (גלגולים ) קודמים. בניגוד לקולקציות המסחריות בחנויות הדומות לעיתים זו לזו, פריטי הוינטג' נדירים ומיוחדים. לכל בגד סיפור חיים משלו, כמובן שאיני יודעת אותו אבל הוא מיד מעורר אצלי את הדמיון אני יכולה להמציא לו סיפור משל עצמי. (לעיתים אני מפליגה איתו עד לארצות רחוקות). 
את חנות הליגה למניעת מחלות ריאה ושחפת, הכירה לנו המורה לתפירה של ביתי לפני מספר חודשים, כשראתה את הסגנון האהוב על ביתי. היא רמזה לה שכדאי לה לפקוד את המקום מכיוון שנראה לי שתמצא בו עניין. הרבה זמן זממנו על המקום, כיוון שבעבר היה פתוח רק בבקרים לקח זמן עד שהגענו. זה מסוג המקומות שכשאתה נכנס אתה מגלה כאילו מצאת אוצר. 
המקום בו מתממש בכל רגע המשפט: "זבל של אדם אחד הוא האוצר של האחר". בדיוק כמו ברהיטים ישנים.....
נכון אני יודעת שחלקכן/כם (כן כן גם בנים אני רואה שם), נרתעות מהמחשבה ללבוש בגד "ישן", "משומש", "של סבתות", שמישהו לא חפץ בו יותר. אני בדיוק להיפך, אני מוצאת בזה מלא קסם. כך אני יכולה למצוא פריטים ייחודיים שלא יהיו לאחרות. 
נכון חדוות קניה לא כל אחת תמצא במקום....בכל זאת לא מדובר בחנות חדשנית מעוצבת ומהודרת במרכז העיר, אלא בחנות (באזור מגורים ברחובות) גדולה ועמוסה בפריטים רבים מכל הסוגים והמינים. מסודרת בסדר רב (עליי לציין), ומיועדת לכל שכבות האוכלוסיה על סוגיה. מאנשים שהפרוטה לא מצויה בידם וכך הם יכולים להתחדש בפריטים שונים במחירים מצחיקים ועד לנערות ונשים חובבות אופנה שמחפשות אחר בגד ייחודי. אכן צריך להצטייד בסבלנות כשמגיעים לשם, בכדי לנבור בכל הבגדים, כדאי גם להיות מצוידים במעוף ודמיון לזהות פוטנציאל בבגד.....בין ערימות הבגדים האינסופיות. 
מסתבר שהעמותה הזו של הליגה למניעת מחלות ריאה ושחפת קיימת שנים רבות, כך גם החנות. אנשים מגיעים אליה עם שקים גדולים ותורמים את כל מה שאין להם בו צורך. המחירים בחנות נמוכים מאד וכל הכסף ממכירתם של הפריטים בחנות הולך לתרומה למחקר למניעת מחלות ריאה ושחפת. אני לרב נכנסת לשם עם שקים לתרומה מצד אחד ויוצאת עם רכוש אחר שקניתי מצד שני. (משמע תורמת פעמיים בכל ביקור) מאז שהכרתי את החנות אני מרבה לפקוד אותה לעיתים קרובות, המלאי מתחדש כל הזמן, ומכיוון שהיא כל כך עמוסה, בכל פעם ניתן לגלות פריטים אחרים שלא ניגלו לעין בפעם הקודמת. יש סיפוק אדיר בלקנות שם בחנות בעיניי, (את גם תורמת לאיכות הסביבה, גם תורמת למניעת מחלות , גם מקבלת בגד עם סיפור חיים, גם מעודדת את היצירתיות שבך לזהות את הפוטנציאל של הבגד וגם המחיר הוא ממש ממש נמוך. להראות לבוש היטב במחיר שכזה ובקניה שכזו בעיניי מספקים שבעתיים מאשר להיכנס לחנות אופנתית בקניון. יש לי כבר אוסף פריטים די רציני משם. כך אני מעשירה לי את מלאי הבגדים לצילומים (אלו הם האקססוריז שלי) יש לי כמה רעיונות להפקות אופנה ביתיות על הכוונת.....
חולצה לבנה שנקנתה שם קיבלה אצלי כבוד רב בצילומים בתוספת מצולמת יפיפיה שכבר הצגתי בפניכם בפעם הקודמת, הפעם התדמית קצת שונה....והרי הם לפניכם. 







2 תגובות:

  1. איזה יופי של פוסט, ואני מאוד מזדהה עם הקטע של המצאת סיפורי חיים לבגד, או, במקרה שלי, לחפצים ישנים

    השבמחק
  2. מקסים, אוהבת מאוד חנויות יד שניה.
    ודרך אגב שלחתי לך מייל לגבי ולגבי אחותי התאומה אבל לא קיבלתי תשובה...אולי תנסי את לשלוח לי?
    Chen.korine@gmail.com

    השבמחק