יום שבת, 8 במאי 2010

בובה אלמה

על הרעיון של דובוני החלמה קראתי לראשונה לפני זמן קצר בפורום טכסטיל וליבוד. היתה שם פניה ליוצרות ויוצרים (אני עוד לא נתקלתי בפורום ביוצר ממין זכר) להכין דובוני החלמה (למיניהם) שישלחו לאחר מכן "לבתים חדשים" שם זקוקים להם לעידוד מצב הרוח. מכיוון שבאותה העת שקראתי על דובוני ההחלמה, ילדה קטנה יקרה לליבי ואהובה במיוחד היתה צריכה לעבור ניתוח לא פשוט בכלל - חשבתי פתאם שבמקום שאתפור ואשלח דובון החלמה למישהו זר (שזה מעשה מקסים אגב), הגיוני עוד יותר באותו הזמן בדיוק היה לתפור ולתת פנים אל פנים לילדה קרובה ומוכרת שתהיה זקוקה אף היא לעידוד מצב הרוח. וכך דובון ההחלמה הוסב לבובת החלמה, בובה אלמה.

אחרי תכנונים ולבטים רבים שורטטה סקיצה.... והרי היא לפניכם....



ואחרי שצוירה.... פורקה לחלקים.....


ואז היגיע שלב בחירת הבדים.....




ומלאכת התפירה החלה...

עוד בטרם נוצרה הבובה, עוד לא "נולדה" וכבר ידעתי שתהיה צריכה להתחרות במי שקיבלה לימים את התואר הנחשק " יקירת המחלקה", האחת והיחידה הלא היא רבקי. "יפיפיה", עם לבוש מינימלי ואם אהיה יותר ספציפית, בלי לבוש בכלל, מה שנקרא נטורל, ולא רק "יפה", גם "מוכשרת" ויתכן וצפוי לה עתיד מזהיר אולי בעולם הרפואה לאחר שישבה על המוניטור בחדר הניתוח וצפתה ב ה כ ל. אני לא מכירה הרבה אנשים שזכו לצפות בניתוח שכזה אז על אחת כמה וכמה כשמדובר בבובה....אותה יפיפיה, טבעית ומוכשרת , מגיעה עם ידית אחיזה.... בקודקוד הראש או ליתר דיוק היגיעה עם שיער סינטטי מסין שהפך מהר מאד לידית אחיזה שקיבלה את קימורי אצבעותיה של האוחזת בה.
אז הנה הראש... לא "יפיפיה" כמו רבקי, וגם לא זעופת פנים כמוה.... ואפילו בלי "ידית אחיזה", שדוקא שקלתי לתפור אחת מאחור לאחר שגיליתי כי בובה אלמה לא יודעת להחזיק ראש לבד, הוא נופל לה קדימה ואחורה כל הזמן.



ונכתבה גם ברכת החלמה בתוך הבובה, שיהיה כבר שימוש לדיו לבדים שקניתי אצל נתנאלה.




חדי העין יבחינו שבשל העדר נסיון בתפירת בובות.... הראש והגוף נתפרו כשני חלקים נפרדים.... טעות... זו הסיבה שבובה אלמה לא יודעת להחזיק ראש ישר....

אז אם היא תאבד את הראש יום אחד, לפחות היא תזכור איך קוראים לה....אז כתבתי לה את אותיות השם גם על עלי הכותרת שלה.....ופה נתקלתי בעוד בעיה טכנית קלה....איך לעזאעזל תופרים לבבות קטנים וישרים??? ישרים הכוונה שצורת הלב תישאר מזוהה?








הסקיצה.... והתוצאה... נו דומות? לטעמי לא כל כך.זה מדהים איך לפעמים מתכננים משהו אחד ומה שיוצא בפועל שונה מאד ממה שתיכננת ודמיינת אבל העיקר שאני אוהבת את התוצאה. כמו האימרה החשובה בגן הילדים: "מה שיוצא אני מרוצה", שלרב קשה לי להסכים איתה.... מה לעשות לא הפנמתי.




ועוד תמונת השוואה, הפעם לא רק ראש אלא כל הגוף.



היום נתתי את בובה אלמה....אמנם לא ביקור חולים רשמי כי עם הגנבתי אותה דרך חלון המכונית כי עדיין אסור להתקרב אליה אבל כבר ממש לא יכולתי להתאפק מלהביא ואתה שתשמח כבר....והיא התקבלה בשמחה, הן מצד הילדה שהעבירה לה את הראש קדימה אחורה (כבר אמרתי שיש בעיה עם הראש??) מסתבר שהבעיה שאני ראיתי דוקא הפכה למשחק בקרב מקבלת המתנה, והן מצד אימה, חברתי שישר אמרה איך ידעת שהצבע שאני הכי אוהבת זה ירוק?? את האמת לא ידעתי, אבל כנראה שזה היה צריך להיות הצבע של בובה אלמה ומאד שמחתי שקלעתי לטעם.
הבת שלי שהיתה עדה לנתינת המתנה שאלה מיד האם בובה אלמה תהווה תחליף לרבקי??? האחת והיחידה, הלואי אמרה חברתי אמה של הילדה, ואני אמרתי... קטונתי מלהתחרות ברבקי, מי יכול עליה אבל אם אני משמחת... אז כבר בובה אלמה עשתה את עבודתה כראוי. טוב אז אני ריאלית, ולא נראה לי שהאצבעות הקטנות יפסיקו לאחוז ברבקי כפי שעשו עד עתה, כל הזמן (ואין יוצא מן הכלל) מהרגע שרבקי היגיעה....כי הרי רבקי נהיתה ממש בדיחה בקרב המקורבים שישר אחרי שלום לילדה שואלים איפה רבקי.... ותמיד תמיד רבקי בסביבה. ולרב אפשר לראות ילדות לא כל כך יפות אוחזות בבובות יפיפיות, אבל עם רבקי המצב קצת שונה, קצת הפוך...אהיה עדינה ואומר שרבקי לא זכתה ולא תזכה בשום תואר בתחרות יופי, אפילו לא חינניות,
חמורת סבר כבר אמרנו?? ואילו זו שלוקחת אותה לכל מקום בכל זמן אוחזת בה באדיקות שכזו.... הפוכה ממנה ולא אוסיף.

ואם כבר הזכרתי את פורום טכסטיל וליבוד.... אז הנה התיחסות אל התוצרת הראשונה שקיבלתי במסגרת ההחלפה הראשונה שלי. הכוונה להחלפה האביבית פרחונית. בת זוגתי להחלפה היתה שושיבה, על מה ששלחתי אליה כתבתי ברשומה החלפה ראשונה, אז הנה כמה תמונות נבחרות המציגות את מה שקיבלתי....

שרוולון סרוג באפור עם אימרה מסולסלת בורוד בהיר...חבל על המילים התמונות מדברות בעד עצמן.




עבודה נקיה, יפה ומושקעת...תודה לך שושנה. מבט מאחור לגב ולשרוול.



ועוד מבט, מזווית קצת שונה.







11 תגובות:

  1. הבובה מקסימה ושובת לב. כיף לראות תהליך יצירה שלם משלב התכנון לביצוע.
    והכי חשוב, מקווה שהילדה בעלת הבובה עברה את הניתוח בהצלחה ובקלות.

    השבמחק
  2. הבובה כל כך יפה ושובת לב
    מקווה שהיא תשיג את מטרתה ומאחלת החלמה מהירה לילדה.
    כל הכבוד על הפירוט- כל כך כיף ומשכיל עבורי לראות את כל שלבי העבודה (כולל הטעויות הקטנות) ובהחלט עושה לי המון חשק
    :-)

    השבמחק
  3. הבובה אלמה יצאה מתוקה להפליא ומלאת חן! ממש יפה לראות איך היא יצאה מסקיצה מסודרת - איזה תכנון -כל הכבוד לך!!! אני מאוד אוהבת את הצילומים שלך... ! תתחדשו על השרוולון נראה כייפי!

    השבמחק
  4. תודה לכן, אכן מקבלת הבובה לאחר הניתוח וכולנו נשמנו לרווחה, כיף גדול. מאז ומתמיד הייתי מתכננת לפני ביצוע רק שעד ימי הבלוג הייתי זורקת לאחר מכן את התכנון עתה יש סיבה לתעד. לתגובתך יעל, לעיתים אני נתקעת בזמן התכנון יותר מדי זמן וקצת קשה לי לעבור לפעולת הביצוע....אולי עם הזמן זה יעבור לי הלוואי.

    השבמחק
  5. איזו בובה חיננית!!! כל כך כיף לראות דברים מקוריים כאילו. והעיקר החלמה מהירה

    השבמחק
  6. אני דווקא חושבת שהיא מושלמת!
    היא כ"כ חמודה, ממש בא לחבק (אז נראה לי שהמטרה שלך קלעה בול!).
    היא קופי הסקיצה שלך... איזה ראש מבריק!
    והשרוולון גם מקסים..

    אני אוהבת את הסיפורים שלך כ"כ...

    השבמחק
  7. מקסימה הבובה ובכלל אופן היצירה שלך. נעדרתי מכאן זמן רב כי את רק ברידר שלי...נוברת אחורה ....זהר

    השבמחק
  8. את יודעת שהפירוש של "אלמה" בספרדית זו נשמה? את נשמה גדולה ואלמה מהממת, אין לי ספק שהיא תביא הרבה אושר ונחמה!

    השבמחק
  9. הבובה אלמה שובת לב וכ"כ מקסימה.
    תודה שצירפת את שלבי הכנתה (אני כרגע גם עובדת על דובון החלמה)
    ותתחדשי על השרוולון - משגע

    השבמחק
  10. כבר השם עושה לי טוב, והבובה פשוט מקסימה 0דומה או לא דומה לסקיצה-מה זה משנה בכלל?) היא מקסימה ועושה חשק לחבק! החלמה מהירה לקטנה!

    השבמחק
  11. הבובה נהדרת, והכי יפה לראות את התהליך בו יצרת אותה, מרעיון, לציור-לבובת בד.
    נהדרת כבר אמרתי?

    השבמחק