יום רביעי, 9 ביוני 2010

מחברת שיטוטים שרטוטים והמלצות - לפתוח רק בעת טיסה

האמת שכבר הרבה זמן אני מסתכלת על הפנקס שהתקבל באיזשהו כנס של שיניים וחושבת על הפוטנציאל הטמון בו: בספירלה העבה, בקרטונים הקשיחים של הכריכה, רק חבל שעל הכריכה ועל כל הדפים מודפס לוגו ענק של חברת שתלים ( לא עציצים.... אלא שיניים) על כל הדף כך שאי אפשר לחתוך את הפנקס, כי אז ישאר פנקס קצר מדיי...
(אם מבינים למה כוונתי...)


תמיד אהבתי ניירות יפים וכל הנגזרות שלהם, אבל בטרם שיטוטיי בבלוגים ישראלים ובטרם הכרתי את החנות של נתנאלה ובטרם לכתי לשתי סדנאות עיצוב בנייר אצל קרן פרפרים, התעסקתי אך מעט בנייר כשעיצבתי 2 אלבומים גדולים: האחד לאימי ליום הולדתה ה- 60 והשני לביתי הבכורה לבת המצוה.

הכיף בשיטוט בבלוגים שכנים הוא הרעיונות שאת סופגת וההשראה שאת מקבלת מהם, שתיכף ומיד מדגדג לי באצבעות להכין משהו שיתאים לצרכיי ( או צרכי אלו שאני מכינה עבורם) ובטעמי שלי כמובן.


מי שעוקב אחר הבלוג שלי מתחילתו, כבר נתקל במעשיות על " צמד החמד" הלוא הם אחי הצעיר וחברתו האהובים עלי במיוחד. העוזרים ומלווים אותי לעיתים בעניני תחפושות, עוגות בפרט ובעניני עיצוב בכלל שהרי זה מקצועם.
דוקא להם, להבדיל משאר בני משפחתי וחבריי, בשל "כשרונם" הכי קשה לי להכין מתנות- הבקורת העצמית שלי (שצריכה ריסון כל הזמן אבל במיוחד איתם), פשוט משתקת אותי ולרב אני קונה להם מתנות בחנות.... כן כן.




כשהתברר לי לפני זמן מה שהצמד טס לברלין למספר ימים - אמרתי לעצמי שאני חייבת הפעם להכין משהו. שהפעם זה לא ישאר בגדר מחשבה ותכנון בלבד.

עוד אנקדוטה נחמדה הנוגעת לצד חמד ולחו"ל: ב 3 היעדים האחרונים בהם בילינו כזוג בערים תוססות ומדליקות כמו אמסטרדם, ברצלונה ולונדון בשנים האחרונות - יצא שצמד החמד ביקר בהן עוד לפנינו, ולכן בכל פעם ערב לפני הטיסה קיבלתי לידיי מעטפה חומה מאוירת כפי שרק הם יודעים לאייר ועליה כתוב: " לפתוח רק בעת הטיסה". וכך בשניה שבה גלגלי המטוס מתנתקים מהקרקע, אני ניגשת בחגיגיות ובהתרגשות רבה לתיק ושולפת את המעטפה החומה. ומה במעטפה החומה אתם שואלים? מספר דפים לבנים ועליהם המלצות וכתובות בכל הנושאים הקשורים באותה עיר: מוזאונים, מסעדות, בתי קפה, חנויות עיצוב, חנויות בכלל, אתרים שווים , תערוכות, סתם אזורים שכיף לשוטט בהם-כשהכל מלווה בציורים קטנטנים שקשורים כמובן לכתוב וצבועים בצבעי עפרון. חגיגה אמיתית לעיניים. וכך אנו מוצאים את עצמינו משוטטים בעיר זרה, ומלבד עכבר העיר, לונלי פלנט ומדריכי תיירות מקומיים אחרים, אוחזים גם במעטפה החומה ( האורים והתומים שלנו) ממנה אנו שולפים המלצות נפלאות.

וכך ששמעתי על נסיעתם לברלין ידעתי שזה הזמן להרוג כמה ציפורים במכה: האחת , סוף סוף לגמול להם ולהכין להם מחברת שבה יוכלו לכתוב את כל הרשמים שלהם מהעיר. השניה , כך אוכל סוף סוף להכין להם בלי להתחרט ברגע האחרון. השלישית, סוף סוף הפנקס בעל הפוטנציאל יהפוך למימוש. הרביעית, סוף סוף אוכל להכין מחברת מטופלת כפי שרציתי להכין זה זמן מה.

עוד לפני שהתחלתי לתכנן את המחברת, חשבתי אילו פונקציות היא צריכה להכיל, בסופו של דבר חילקתי אותה ל3 חלקים: חלק ראשון ובו דפי שורות, לכתוב רשמים באופן כללי, חלק שני מחולק לפי נושאים: מוזאונים, תערוכות, מסעדות, בתי קפה, חנויות, וכל מיני, כאשר כל חלק שכזה מכיל דף כותרת צבעוני ועליו אפשר לעשות רשימה של 5 המוזאונים שאהבתי במיוחד, או חנויות, או תערוכות ושני דפים חלקים לכתוב יותר בפירוט ולאייר, חלק שלישי, מכיוון שאחי כל חייו מסתובב עם מחברת סקיצות, בחלק הזה ישנם דפים חלקים לאיור חופשי. כמובן שהכנסתי כמה מעטפות ( איך לא, חומות כמובן) לאיסוף, כרטיסים למיניהם ובכלל לאיסוף כל מיני דברים למזכרת. מה שעוד הנחה אותי בתכנון ועיצוב המחברת הוא טעמם של צמד החמד שהוא מינימליסטי ובכלל מקווה שאכן קלעתי לטעמם והם יעשו במחברת שימוש. אז אחרי כל כך הרבה דיבורים היגיע תורן של התמונות. בתמונה הפותחת את הרשומה הכריכה הקדמית.

פרט מתוך הכריכה הקדמית של המחברת.



מבט אל החלק הראשון של המחברת , עם דפי השורות לכתיבה חופשית.


ועוד מבט....


כאן יוכלו להכתיר את עשרת האתרים האהובים עליהם במיוחד.....


בסוף החלק הראשון מעטפה חומה לאיסוף כלמיני....רעיון הדויילי היגיע מהחלפה שאני משתתפת בה כשהנושא הוא עיצוב בהשראת דוייליס, כך הדוייליס היגיעו אליי בכלל לתודעה, הרעיון להחלפה אמנם רק בחיתוליו ולא קשור כלל למחברת הזו אבל בכל זאת בשל המודעות אליהן הכנסתי דויילי.


פרט מהחלק השני של המחברת, לדוגמא מוזאונים, להכתיר את השווים ביותר לטעמם...


והדפים החלקים שיעסקו בנושא המוזאונים.


זו כותרת החנויות לדוגמא.... הרקע המדהים בו השתמשתי לצילום המחברת הוא שאריות סמרטוט הרצפה בו השתמשתי להכנת ידיות הסלסלה מהבד. (ברשומה מתנה ליום הולדת 50)


מעטפה לכל מני דברים בסים החלק השני.



החלש השלישי, בו יצוירו הסקיצות....


וכך נראית המחברת מצידה האחורי...


עוד פרט לכריכה האחורית.....


ותודה לך נתנאלה , עזרת לי מאד.

וכדי שהמחברת חלילה וחס לא תתקמט בתיק בטיול....במסע הקשה והמפרך בן ה5 ימים, תפרתי להם שקית בד תואמת, עליה רקמתי את המילה ברלין ( אחרי רקמת עליסה בארץ הפלאות על הסינור.... ראיתי כי טוב אז החלטתי להמשיך) .יש תמונה בתחילת הרשומה.... (תמונה מספר 4 מההתחלה) התמונות של הרשומה הפעם בסדר קצת לא הגיוני... פשוט קודם כתבתי את הרשומה עם התמונות של הפנקס ורק לאחר מכן תפרתי את השקית בד.... אבל כשמעלים תמונות חדשות הן תמיד מתמקמות להן בתחילת הרשומה... חלק הצלחתי להזיז למטה וחלק לא ( כן, כבר הדגשתי את יכולותי הטכנולוגיות המוגבלות...) אז ככה נראית השקית ועוד מבט קרוב יותר.... ואיך המחברת נראית בתוך השקית אפשר להסתכל בתמונה 2 מההתחלה.


עכשיו מה שנותר הוא לחכות בסבלנות עד לתאריך הטיסה של צמד החמד ( לא נורא רק עוד שבוע לחכות.. הרבה זמן כשאת כבר ממש רוצה לתת את המחברת) , לבוא לתת נשיקת דרך צלחה ולתת להם אני הפעם מחברת חומה, בתוך שקית בד חומה ( יש תמונה של זה בתחילת הפוסט), עם מעטפות חומות בתוכה, בתוך עטיפה חומה שעליה כתוב לפתוח רק בעת טיסה ( התמונה הראשונה של הרשומה), בלי המלצות, כי עוד לא הייתי שם, אבל עם הרבה דפים לכתוב את המלצותיהם, וגם קצת לצייר ונראה לי שאולי יעד הטיסה הבא שלי יהיה ברלין??? ומה אני קיבלתי בתמורה??? אתם שואלים מלבד הכיף הענק שבנתינה... אני קיבלתי את בתיה ל5 ימים עם הוראות הפעלה... ומי זו בתיה??? זה כבר לסיפור אחר.....

19 תגובות:

  1. איזו מתנה מושלמת ומושקעת
    ממש רואים עליה עם כמה אהבה היא הוכנה עבורם
    העיצוב הנקי, הגימורים המושלמים, הפונקציונליות
    פשוט משגע!!!!

    השבמחק
  2. מושלם!!
    מושלם ובאת לי כ"כ בזמן שזה לא מצחיק!!
    אני נוסעת פעם ראשונה לחו"ל אחרי 12 שנה!!
    לגרמניה לשבועיים ורוצה להכין לעצמי גם...
    איך באת בזמן... ענקית!!
    יצא מהמם!!...

    השבמחק
  3. את פשוט מופלאה - כמה אהבה ומחשבה הושקעה במתנה הזו
    ואני בטוחה שהם יאהבו והיא תשמש אותם נאמנה
    ורעיון השקית (עם הרקמה) פשוט יפיפיה

    השבמחק
  4. אז כנראה שבאמת הייתי צריכה לפרסם את הרשומה בדיוק עכשיו... ננה בננה, אם היו לי עוד ההמלצות בפנים....(עוד יומיים כבר יהיו המלצות) אז בכלל היית מסודרת לגמרי. תודה על המחמאות, כיף גדול לקבל פידבקים....

    השבמחק
  5. איזה מחברת נהדרת, שימושית ויפיפיה!

    השבמחק
  6. במילה אחת - מ ה מ ם !
    ובשלוש מילים - עוד יותר מ ה מ ם !
    מחברת מושלמת, גימורים מושלמים, צבעים מושלמים,
    רקמה מושלמת, שקית בד מושלמת, מתנה מושלמת!!!
    נותרתי פעורת פה - ובפרט כשאין לי מושג איך מוסיפים את כל התוספות לספירלה הזאת... מקסים!

    השבמחק
  7. תודה... פשוט פותחים את הספירלה, מוציאים את הדפים עם הלוגו של השיניים, מכניסים דפים חדשים שאני חתכתי במיוחד, מדביקים על הקרטונים של הכריכה דפים יפים והרי.... מהפך למחברת.... מחוררים את כל הדפים שהכנסתי.... מחזירים כמובן את הספירלה וזהו בעצם.

    השבמחק
  8. מחברת מקסימה!
    כל כך אוהבת את הצבעים, הנקיון והדיוק שלך - מקסים!

    השבמחק
  9. למרות הדרמה המשפחתית ,כאשר התברר לפני כ-שבועים שגיסי לקה בליבו.צונטר באסף הרופא והועבר לתל השומר לניתוח מעקפים.אמא של ע.א.ה ואני צמודים לאחותי ולגיסי.במשך כל "הימים".והתברר לי שלפני כ-15 שנים כאשר הודתי שהתמכרתי לסמים קשים והם בהולדת נכדתנו הראשונה ע .רמת הסם עברה לקוקאין בלהריח את ראשה של הנכדה השנייה א. וכאשר נולד הנכד השלישי ה . חשבתי שהתמכרתי להרואין "בלהריח את ראשו לאחר המקלחת". עם קריאת הבלוג של אמם של ע.א.ה התברר שהתמכרתי לסם חדש והוא לחפש מדי יום מה קורא במשפחתי. היום בשעות הערב המאוחרות עם שובנו מ תהש נכנסתי לבלוג וחפשתי את הסם החדש והממכר.הנקרא בלוג. נוכחתי שמדובר בבן משפחה נוסף . קראתי. נהנתי, שאפתי את מלוא הריאות באוויר פסגות ואמרתי לעצמי ,אשרנו שזכינו להיות ואולי אפילו להשוויץ אנו הוריהם ש.... אני לא מתפלא על הבנות שאולי מקנאות על יצירותיה של נקודות.לעיתים גם אני מקנא.טפו ,טפו, טפו.( אסור לאב לקנא בצאצאיו)
    סבא של ע.א.ה

    השבמחק
  10. מושלם, ומקסים, ומהמם, רגע, מושלם כבר אמרתי? איזה מתנה, איזה כיף להם... אני רוצה גם...

    השבמחק
  11. כבר הספקנו לטוס ולחזור, והחבילה שחיכתה להמראה מילאה אותנו בשמחה וסקרנות. המחברת ססגונית ומקסימה, שקית הבד מושקעת ומשגעת לא פחות (וגם שימושית בזמן נסיעה להרבה דברים נוספים) - את כל זה אפשר לראות בתמונת היפות. מה שלא ניתן לראות זה את חלקיקי האויר שממלאים את בין הדפים ואת תוך השקית באהבה ומשפחתיות מתוקה. זה הכי משמח!
    וסליחה על הדביקות.
    אז המון תודה על כל המחשבה וההשקעה, ועל הטיפול המסור בבת הדודה הקטנה.
    על החתום, "צמד חמד" ובתיה.

    השבמחק
  12. איזה כיף לקרוא ממכם תגובה על המחשב... אני יודעת שהקריאה היא שוטפת אבל עדיין, הרעיון שהרבה קוראים את מה שאני כותבת ואני לא יודעת מי הם... מוזר, עצם התגובה כאילו מורידה מהמסתוריות... יש תגובה מאחורי הקריאה אם אתם יורדים לסוף דעתי. נהננו מכל רגע בחברתה של בת הדודה ואנחנו אכולי געגועים מאתמול אחר הצהרים, חזרנו היום בערב מהים ואף אחת לא חיכתה לנו בשמחה שכזו...היה מבאס עד מאד את מי נמשמש בחזה ונאמר לה שהיא מצוינת??? נראה לי שמחר אחרי בית ספר מיד באים לבקר. אני עדיין תוהה מי כתב את התגובה, יש שם קטעים שמתאימים לכל אחד ואחת מכם??? ביחד?? האם אני צודקת???

    השבמחק
  13. ואווו איזה יופי של מתנה.. מקסים מדהים מו-של-ם!
    טוב באמת ! בסוף הוצאת את כל הדפים שהיו עם האיורים של חברת השתלים?

    השבמחק
  14. החברה כתבה והאח אישר.
    וגם אנחנו אוהבים שממשמשים לנו בחזה - אז אתם מוזמנים !

    השבמחק
  15. מתנה מושלמת
    גאולה נפלאה לפנקס השתלים ואריזה הורסת!!!!

    השבמחק
  16. תודה... נראה לי שמעתה אגאל הרבה פנקסי שיניים ושתלים...

    השבמחק
  17. ווואווווו וואווווו איזו מתנה הורסת וסליחה על התגובה המאוחרת. הפלת אותי עם המחברת הזאת!!!! אני מתה על מחברות ספרים ושאר כלי כתיבה למיניהם. מעניין מה תכיני למשפחתך כיומן מסע ללונדון??????

    השבמחק
  18. וחוץ מזה שזה מושלם אני מתה על התגובןתש ל אבא שלך....אבא שלי מגיב לי באימייל ולא בתוך הבלוג אבל זה ממש דומה...כן גם בזה הם דומים!

    השבמחק