יום ראשון, 13 בדצמבר 2009

תופרת חלומות


כבכל שנה בתקופה הזו של החורף בערך מתחילים לחשוב בבית על ה.... חג בהא הידיעה והכוונה לפורים כמובן.

כן, אני מודעת לכך שהרב מרימים גבה, מה כל כך הרבה זמן מראש? כמה זמן כבר לוקח לקנות תחפושת באחת מחנויות הצעצועים?
אני חייבת להודות שגם אני בתחילת דרכי כאמא נאלצתי להפעיל שכנועים על ביתנו הבכורה (בעלת הדעות המוצקות כבר מקטנות) ולהסביר לה שיותר שווה לעשות תחפושת מאשר לקנות ויותר שווה להיות מיוחד ולא כמו כולם...

בהתחלה המשימה היתה קשה (קשה קשה לזעטוטה לעמוד בפני הבדים הסינטטים והמנצנצים בטוענה שאמא תעשה לך יותר יפה...) אבל עמדנו בזה בכבוד ועד היום מעולם לא קנינו תחפושת ,בקושי אביזרים...

ובכל שנה זה מתחיל מחדש, מא למה כדאי לי להתחפש השנה???
בהתחלה עוד לא ידעתי לתפור אז התהליך היה ככה.

ילד או ילדה הוגים רעיון, אמא מציירת סקיצה על דף (יכולת הציור שלי די מוגבלת), אמא חושבת על החומרים, הולכת לשוטט ולקנות בדים, שולחת לסבתא לתפירה בסיסית (נקיה נקרא לה) ולבסוף קוראת לצמד חמד הדודים ואז מתחילה החגיגה האמיתית.... הפינישים האחרונים, אז מיצרים את כל האביזרים הנלווים האקססוריז.

לימים למדתי לתפור ועל כן יכולתי להתחיל את התהליך מהתחלתו ועד סופו, כמובן שכשאתה יודע לתפור אתה יכול להעלות את רף הציפיות מעצמך ומהתחפושת. אבל בכל שנה לא מוותרים על החגיגה האמיתית ועל הצמד שיוסיף אף הוא את הטאץ לתחפושת, וכך יוצא שכמעט אף פעם לא השארנו אותם חסרי עבודה...

מכיוון שעברו חלפו להן אי אלו שנים נאגר בארון כבר מבחר עשיר של תחפושות. כמובן שאף ילד לא לובש תחפושת שנתפרה עבור אחד מאחיו שכן כל אחד והחלומות שלו....

זה אמנם נשמע אידיאלי אבל המציאות טיפה שונה. כמעט בכל שנה כאשר הם לובשים את התחפושת למשך זמן כל כך קצר (הרבה יותר קצר ב ה ר ב ה מהזמן שלקח להכין אותה) מסיבות שונות ומגוונות: כי קר מדי, כי חם מדי, כי לא בא לי שהתחפושת תתלכלך בעגלה של העדלאידע, כי מה סתם אלך איתה ברחוב?

אני נשבעת לעצמי שזהו זה , זו היתה הפעם האחרונה, בשנה הבאה גם אני אקנה תחפושות יום לפני פורים כמו כ ו ל ם .

אבל..... אז כשמגיעים בדיוק לתקופה הזו של החורף, מתחיל לדגדג לי באצבעות ואני מוצאת את עצמי שואלת למה תרצו להתחפש השנה ? וכבר מתחילה לתכנן את החלום הבא.....

תחפושת האריה היא אחת האהובות עלי , בפעם הבאה אתן פרוט על הכנתה עם צילומים נוספים בהמשך....

2 תגובות:

  1. שלום אני וחברותי חשבנו להתחפש השנה לטלבביס רצינו לשאול האם את יכולה לתפור לנו תחפושות כאלה ?

    השבמחק
  2. שלום,השנה אני מתחפשת עם חברות שלי לנסיכות ואני אהיה בת הים הקטנה -אריאל
    אני בת 13 בכיתה ז' ורציתי לשאול אם את יכולה לתפור לי שמלה של בת הים הקטנה לנערות בגיל שלי אבל שתהיה יפה ומיוחדת,אני לא רוצה את הסנפיר והחזייה שיש לבת הים הקטנה,אני רוצה שמלה , יש כזאת אפשרות?
    תודה

    השבמחק